Mestarit & kisällit -marraskuisen verkostotapaamisen ohjelma julkaistu

14.10.2019 Uutinen

Mestarit & kisällit -verkostotapaamisen ja työpajahulinoiden ohjelma on nyt julkaistu! Tampereella Vapriikissa 21.11. klo 12–16 järjestettävä tilaisuus antaa mahdollisuuden kurkistaa hankkeessa tehtävään sekä sparrata oman yhteisön toimintaa osallistavammaksi, moniäänisemmäksi ja harkiten resurssoiduksi.

Suomen Kotiseutuliiton Mestarit & kisällit -hankkeen syksyinen verkostotapaaminen ja työpajahulinat järjestetään Tampereella Vapriikin museokeskuksella torstaina 21.11.2019 klo 12–16. Yhteisen iltapäivän ohjelmaan voit tutustua alla.

**********
klo 12–13: Tervetuloa!
Kuullaan Mestarit & kisällit -hankkeesta ja tehdään katsaus käynnissä oleviin ryhmiin. Mitä kaikkea hankkeen alla puuhaillaan?

klo 13–14: Osallisuus meillä -ideointipaja
Mitä kaikkea osallistava kotiseutu-, kulttuuriperintö- ja kansalaistoiminta meidän kotikulmilla on ja mitä kaikkea se voisi olla? Lopuksi suunnataan katse kahvin jälkeiseen työskentelyyn.

klo 14–14.20: Kahvia tarjolla!

klo 14.20–15.30: Kotikulmien asiantuntijoiden esiinmarssi!

Lähdetään luomaan konkreettista toimintasuunnitelmaa osallisuuden luomiseksi/kehittämiseksi/juurruttamiseksi omaan toimintaan. Mitä pitää ottaa huomioon? Kuinka jakaa resurssit? Miten viestiä toiminnasta? Mikä on tärkeää ja haastavaa juuri meillä?

klo 15.30–16: Loppuporinat

Puretaan päivän työskentely ja pohditaan yhdessä seuraavia askeleita.

**********

Tampereen verkostotapaaminen on avoin kaikille Mestarit & kisällit -hankkeesta, eri-ikäisten osallisuudesta ja kotiseututyöstä kiinnostuneille kotiseutu-, kulttuuriperintö- ja kansalaistoimintaa tekeville yhteisöille ja yksityishenkilöille.

Tilaisuus on maksuton, mutta vaatii ennakkoilmoittautumisen 12.11. mennessä hankekoordinaattorille: maria.talvitie@kotiseutuliitto.fi tai 045 162 8440.

Lisää verkostotapaamisesta ja työpajahulinoista voit lukea täältä.

Näkemisiin Tampereella!