Kulttuurisesti moninaista kotiseututyötä – nyt ja tulevaisuudessa

29.10.2020 Uutinen

”Toivon, että saamme mukaan jatkuvasti enemmän monikulttuurisia yhteisöjä, joiden kanssa työskennellä tapahtumatoiminnassa. Tapahtumatoiminta on mielestäni rento tapa kenelle tahansa kohdata kulttuurista monimuotoisuutta.”

Näin kommentoi eräs vastaaja, kun Suomen Kotiseutuliitto selvitti kulttuurisesti moninaisen kotiseututyön laajuutta ja olemusta valtakunnallisilla kyselyillä syksyllä 2020.

Monikulttuurinen kohtaamispaikka Leppävaaran Raittikarnevaaleilla syyskuussa 2019. Kuva: Marika Punamäki.

Kyselyn tuloksia marraskuussa

Kulttuurisesti moninaiseen kotiseututyöhön liittyvien Kotiseutuliiton hankkeiden yhteinen tilaisuus järjestetään verkossa maanantaina 30.11.2020.

Kaikilla on oikeus kotiseutuun -hanke toteutettiin Espoossa vuosina 2019-2020. Tilaisuudessa muistellaan yhteisiä hetkiämme ja suunnataan katsetta tulevaan.

Kenellä on oikeus kotiseutuun -hankkeessa selvitettiin kulttuurisesti moninaisen kotiseututyön laajuutta ja olemusta. Syksyllä 2020 toteutettiin kaksi valtakunnallista kyselyä teemaan liittyen. Tilaisuudessa selviää, millaisia tuloksia kyselystä saatiin ja millaista kulttuurisesti moninainen kotiseututyö oikein on.

Ilmoittaudu mukaan!

Lämpimästi tervetuloa mukaan tilaisuuteen kuulemaan ja keskustelemaan! Ilmoittautumiset oheisen linkin kautta viimeistään 29.11.

Ilmoittaudu mukaan: bit.ly/päätöstilaisuus_KSL

Tilaisuus Kotiseutuliiton tapahtumakalenterissa: https://kotiseutuliitto.fi/tapahtuma/kenella-on-oikeus-kotiseutuun-kaikilla-on-oikeus-kotiseutuun/