Kotiseututoiminnan kirjo ja tuotteet esiin kotiseutumarkkinoilla

3.8.2023 Uutinen

Kotiseutumarkkinat kuuluvat perinteisesti Valtakunnallisten kotiseutupäivien ohjelmaan. Myös Kotiseutuliiton jäsenyhteisöt pääsevät esittäytymään ja myymään omia tuotteitaan Kotiseutupäivien päätapahtumapaikassa Satama Areenassa.

Kirjat, kalenterit, pelit, tekstiilit, käsityöt ja erilaiset herkut kuuluvat monen yhdistyksen myyntituotevalikoimaan. Ne toimivat sekä identiteetin ilmentäjinä että yhdistyksen varainhankintana. Myös Valtakunnallisilla kotiseutupäivillä Kotkassa kotiseututuotteiden kirjo pääsee näytille: Kotiseutuliiton jäsenet voivat varata kotiseutumarkkinoilta oman esittely- ja myyntipisteen hintaan 30 euroa.

Kotiseutumarkkinat ovat avoinna Satama Areenassa Valtakunnallisten kotiseutupäivien aikana 8.-10. syyskuuta päivittäin perjantaina ja lauantaina klo 10-18 sekä sunnuntaina klo 10-15. Piste voi olla auki myös vain jonakin päivänä tai osan aikaa. Esittelypisteen hinta on 30 euroa. Tarkemmat tekniset tiedot esittelypaikasta löytyvät varauslinkin takaa sekä tekstin lopusta.

Paikkojen varaukset viimeistään 14. elokuuta tästä linkistä: bit.ly/Esittelypiste_Kotka23

Osallistujien ilmoittautumiset Valtakunnallisille kotiseutupäiville Kotkaan viimeistään 6. elokuuta: https://www.kotka.fi/kotiseutupaivat/ilmoittautuminen/

Esittelypiste Valtakunnallisilla kotiseutupäivillä Rovaniemellä vuonna 2022. Kuva: Riina Koivisto.

Esittely- ja myyntipiste kotiseutumarkkinoilla Valtakunnallisilla kotiseutupäivillä Kotkassa:

• Satama Areenassa, avoinna pe klo 10-18, la klo 10-18, su klo 10-15. Piste voi olla auki myös vain jonakin päivänä tai osan aikaa.
  • Alueella ei ole kulkua ulkopuolisilla aukioloaikojen ulkopuolella, eli tuotteet voi jättää esille.
  • Myytäväksi sopivat esim. painotuotteet, tekstiilit, käsityöt sekä pakatut elintarvikkeet. Alkoholin ja paikan päällä valmistettavien ruoka- tai juoma-annosten myyminen on kielletty.
  • Esittelypaikan koko on 2m x 2,5m ja siihen sisältyy pöytä ja tuoli. Pöydän koko on 120cm x 60 cm. Pistettä voi somistaa esim. omilla roll-upeilla tai lipuilla, liinoilla jne. Seinäkkeitä on jonkin verran, mutta ei kaikilla pisteillä.
  • Sähkön saannin varmistamiseksi kannattaa varautua omalla jatkojohdolla.
  • Paikan hinta on 30 e, ja se laskutetaan elokuun 2023 aikana. Laskutusosoitetta kysytään varauslinkissä.