Kotiseutuliiton ensimmäinen etäkoulutus onnistui – nyt odottelemme uusien mobiilioppaiden valmistumista

27.5.2020 Uutinen

Tämän kevään erikoisuuksiin kuuluvat etätapahtumat. Parikymmentä innokasta yhdistysaktiivia tai kunnan edustajaa osallistui toukokuussa Suomen Kotiseutuliiton ja Momeon järjestämään eMuseo-etäkoulutukseen.

Kuvassa tietokone, jossa näkyy koulutusmateriaalia.
Koulutukseen osallistui parikymmentä henkilöä omissa kodeissaan, eri puolilla Suomea.

Teams-sovelluksella järjestetyn koulutuksen aiheena oli eMuseo-palvelu – miten ottaa mobiilipalvelu käyttöön museossa tai kulttuurireitillä. Koulutus oli Kotiseutuliiton historian ensimmäinen etäkoulutus.

Koulutuksen osallistujille kerrottiin ja näytettiin, kuinka luodaan oma eMuseo-mobiiliopas. Koulutuksen päätteeksi osallistujat saivat omat tunnukset demoversion tekemiseen ja itsenäiseen harjoitteluun.

Verkossa tapahtuneen koulutuksen hyvä puoli se, että yhdellä kertaa tietoa eMuseon tekemisestä voitiin levittää tasaisesti eri puolille Suomea. Nyt jäämme odottelemaan eMuseo-mobiiliopaskartan täydentymistä. Osoitteessa www.emuseo.fi voit käydä tarkastelemassa jo valmiita oppaita ja reittejä.

Koulutus oli erittäin suosittu ja järjestämme uuden koulutuksen syksyllä. Suomen Kotiseutuliitto suosittelee jäsenilleen mobiilioppaiden tekemistä, sillä ne ovat korona-aikana turvallinen tapa kokea kulttuuria. Myös normaalioloissa mobiilioppaat tarjoavat monipuolisen ja paikasta ja ajasta riippumattoman tavan tutustua maamme kulttuuriperintöön.

Osoitteesta https://kotiseutuliitto.fi/tietopankki/emuseo/ löytyy lisätietoa eMuseo-palvelusta sekä ohjeet palvelun tilaamiseksi.