Kotiseudun kulttuurinen moninaisuus mukaan ensi vuoden toimintasuunnitelmaan

21.9.2020 Uutinen

Uusia yhteyksiä ja yleisöä? Laajempaa verkostoa? Uudenlaista toimintaa? Tuoreita näkökulmia kotiseututyöhön? Kyllä kiitos! Kulttuurisesti moninainen kotiseututyö voi antaa kaikkea tätä ja vielä enemmän.

Juuri nyt, kun ensi vuoden toiminnan suunnittelu on kiivaimmillaan, kannattaa pitää mielessä myös kulttuurisesti moninainen kotiseututyö. Kulttuurisesti moninainen kotiseututyö pyrkii huomioimaan toimijoiden ja mahdollisten toimijoiden moninaisuuden kirjoa toiminnan tavoitteissa, sisällöissä, toimintatavoissa ja toimintaan mukaan kutsuttavissa kohderyhmissä.

Miten ja missä?

Yhdistysten välinen yhteistyö ja toiminnallisuus ovat hyviä tapoja luoda uusia verkostoja ja houkutella uusia asukkaita mukaan kotiseututyöhön. Talkoot, taiteet, tanssit ja tarjoilut kiinnostavat monia – kutsu rohkeasti moninaista väkeä mukaan! Asukastalot, puistot, kirjastot, muut yhteiset hyvinvoinnin tilat ovat juuri sopivia paikkoja uusien yhteyksien solmimiseen. Etsi, tapaa, tutustu ja kohtaa ihmisenä. Muista pitkäjänteisyys!

Tietopankissa tietoa ja vinkkejä

Kotiseutuliitto julkaisi kulttuurisesti moninaisen toiminnan verkko-oppaan toukokuussa. Sieltä löytyy tietoa ja vinkkejä myös videomuodossa.

Linkki kulttuurisesti moninaisen kotiseututyön verkko-oppaaseen: https://kotiseutuliitto.fi/tietopankki/kulttuurisesti-moninainen-kotiseututyo/