Kaikilla on oikeus kotiseutuun -hankkeen jatkoaikakuviot

14.4.2020 Uutinen

Koronakevät on saanut aikaan muutoksia myös erilaisten projektien toiminnassa ja toteutuksessa. Siksi alun perin kevään aikana päättymään suunniteltu Kaikilla on oikeus kotiseutuun -hanke  jatkuukin vielä virtuaalijulkkareilla toukokuussa ja päätöstilaisuudella syksyllä!

Kokoontumisrajoitukset ja varotoimet pakottavat nyt meitä kaikkia muuttamaan suunnitelmia, lykkäämään tapaamisia tuonnemmaksi tai siirtämään toimintaa virtuaaliseksi. Tästä syystä myös esimerkiksi Opetushallitus on pidentänyt tänä vuonna päättyvien hankerahoitustensa käyttöaikaa vuoden loppuun asti.

Moninainen kotiseututyö jatkuu

Kotiseutuliiton osalta OPH:n jatkoaikapäätös mahdollistaa sen, että maaliskuussa perumaan jouduttu Kaikilla on oikeus kotiseutuun -hankkeen päätöstilaisuus voidaan järjestää loppusyksyllä. Tarkempi päivämäärä varmistuu kevään aikana.

Asukaslähtöisen kotoutumisen hanketta toteuttavat yhdistykset kokoontuivat etäpalaveriin huhtikuun alussa. Olikin mukavaa nähdä virtuaalisesti ja jakaa korona-arjen tuntoja! Kulttuurisesti moninaisen kotiseututyön teemat jatkuvat yhdistysten normaalissa toiminnassa – toisilla jatkuvasti, toisilla viimeistään poikkeusolojen päätyttyä.

Virtuaalijulkkarit toukokuussa

Hankkeen yhtenä tuloksena on valmistumassa kulttuurisesti moninaisen kotiseututyön verkko-opas. Opas julkistetaan virtuaalitilaisuudessa tiistaina 12.5. klo 15.30. Tapahtumakutsu löytyy Kotiseutuliiton tapahtumakalenterista sekä liiton FB-tapahtumista. Mukaan pääset lähettämällä sähköpostia: marika.punamaki@kotiseutuliitto.fi, saat osallistumislinkin paluupostissa ennen tilaisuutta.

Lämpimästi tervetuloa osallistumaan kotisohvalta käsin!

Muistathan myös Kotiseutuliiton muut tapahtumat toukokuussa:

Mestarit & kisällit -inspiraatiopäivä 5.5.

Suomen suurin etäpäivä 8.5.