eMuseon käyttöönottokoulutuksia järjestetään kysynnän mukaan

21.10.2020 Uutinen
Riina Koivisto hoiti tekniikkaa ja seurasi koulutusta Kotiseutuliiton toimistolta.

Kymmenet osallistujat saivat syyskuun koulutuksessa lisävinkkejä eMuseo-mobiilioppaan luomiseen Kotiseutuliiton ja Momeon koulutuksesta.

Koulutuksia järjestetään tarpeen mukaan ja seuraava etäkoulutus on jo 26.11. Lue koulutuksesta lisää ja ilmoittaudu mukaan tästä linkistä: https://kotiseutuliitto.fi/tapahtuma/miten-teen-oman-mobiilioppaan-etakoulutus/

eMuseo tuo ympäri Suomen olevat kohteet suoraan kännykkääsi, joten niitä voi tutkia missä tahansa, tai eMuseota voi käyttää aina tavoitettavissa olevana oppaana paikan päällä.

Paikallismuseoiden ja muiden toimijoiden on helppo ottaa palvelu käyttöön ja kysyntään on vastattu koulutuksia järjestämällä.

Momeo ja Kotiseutuliitto järjestivät 24.9.2020 yhteistyössä historian toisen eMuseo-etäkoulutuksen otsikolla ”Miten teen oman mobiilioppaan”. Koulutuksessa käytiin käytännönläheisesti läpi mobiilioppaan luominen ja muokkaaminen, jotta osallistujat voisivat täysimittaisesti hyödyntää eMuseo-palvelun kaikki ominaisuudet.

Osallistujilla oli hienoja suunnitelmia esitellä kohteitaan, esineitään, kulttuuripolkujaan tai museoitaan eri puolilla Suomea. Toivomme näkevämme pian uusia mobiilioppaita. Kaikki oppaat löytyvät osoitteesta www.emuseo.fi ja omasi saat mukaan tilaamalla palvelun, jonka Kotiseutuliiton jäsenet saavat alennettuun hintaan.

Koulutukset ovat olleet huippusuosittuja ja suunnitelmissa on järjestää seuraava eMuseo-koulutus vielä loppuvuoden aikana. Koulutus sopii kaikille eMuseo-palvelun käyttöönottoa suunnitteleville sekä jo palvelua käyttäville, jotka haluavat käyttöön lisävinkkejä.

Lue lisää eMuseosta: https://kotiseutuliitto.fi/tietopankki/emuseo/

Uusista koulutuksista ilmoitetaan tapahtumakalenterissa ja seuraava koulutus pidetään etäkoulutuksena 26.11. ilta-aikaan. Lue lisää: https://kotiseutuliitto.fi/tapahtuma/miten-teen-oman-mobiilioppaan-etakoulutus/

Lisätietoja antaa järjestöassistentti Kalle Nikander: kalle.nikander @ kotiseutuliitto.fi tai 09 612 63260