Äänestä Mestarit & kisällit eurooppalaisen yleisöpalkinnon voittajaksi

19.8.2022 Uutinen

Ylisukupolvinen Mestarit & kisällit -toimintamalli palkittiin kesäkuussa Euroopan kulttuuriperintöpalkinnolla. Samalla palkittiin kaikkiaan 30 esimerkillistä hanketta eri puolilta Eurooppaa. Nyt yleisö saa valita yleisöpalkinnon saajan. Yleisöpalkinnon voittajalle on nyt ensimmäistä kertaa tarjolla 10 000 euron rahapalkinto. Äänesi on arvokas! Kuka tahansa saa äänestää.

Mestarit & kisällit -toimintamalli sai palkinnon koulutuksen ja taitojen sarjassa (Education, training and skills). Palkintolautakunta kiitteli perusteluissaan muun muassa ylisukupolvisen ja jaetun oppimisen näkökulman huomioimista sekä mallin käyttömahdollisuuksia joka puolilla Eurooppaa.

Äänestys tapahtuu verkossa

Äänestysaika on jo alkanut ja jatkuu 11. syyskuuta saakka. Äänestys tapahtuu Europa Nostran verkkosivuilla osoitteessa vote.europanostra.org

Äänestettäessä on valittava kolme parasta hanketta. Ensimmäinen valintasi saa kolme ääntä, toinen kaksi ääntä ja kolmas yhden äänen. Äänten kokonaismäärä ratkaisee ja eniten ääniä saanut hanke on voittaja.

Äänestysohjeita

• Voit äänestää yhdestä maasta vain yhtä ehdokasta (tämä ei koske projekteja, jotka ovat usean maan yhteisiä)
  • halutessasi saat kommentoida suosikkiprojektejasi
  • lopuksi äänestys on vahvistettava. Saat antamaasi sähköpostiosoitteeseen vahvistusviestin ja klikkaamalla linkkiä Confirm your vote (suomeksi: vahvista äänestyksesi) äänesi rekisteröityvät.
  • Tarkistathan roskapostin ja tarpeettomien viestin kansion, jos et heti saa vahvistusviestiä. Äänesi lasketaan vasta sen jälkeen, kun olet vahvistanut äänesi
  • voit äänestää vain kerran

Voittaja julkistetaan palkintojuhlassa Prahassa

Vuosi 2022 on Europa Nostran kulttuuriperintöpalkintojen juhlavuosi. Palkinnot jaetaan 20. kerran.

Voittaja julkistetaan palkintojuhlassa (European Heritage Awards Ceremony), joka järjestetään Prahassa 26. syyskuuta.

Palkintojuhlan lähetystä voi seurata verkossa suorana www.europanostra.org/european-heritage-summit

Lue myös Kotiseutuliiton tiedote 30. kesäkuuta: Euroopan kulttuuriperintöpalkinto satoja nuoria ja ikäihmisiä yhteen tuoneelle mestarit ja kisällit toiminnalle