Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

Ahvenisen maisemapäivä Enossa

20.10. klo 12:00 - 15:30

Ahvenisen maisemapäivässä perehdytään alueen historiaan ja kuljetaan ajan muovaamilla reiteillä.

Ahvenisen kylä sijaitsee maanteiden ja vesistökulkureittien varrella. Alueelta löytyy niin kivikautisia asuinpaikkoja kuin vanhoja kirkonpaikkoja. Iltapäivän aikana kierretään eri kohteita kylän alueella.

Mukana asiantuntijoina ovat Ismo Björn Itä-Suomen yliopistosta, Hannu Lappalainen Ahvenisen kyläyhdistyksestä, Juha Koljonen Eno-Seurasta ja Päivi Jokinen MKN Itä-Suomesta.

Tervetuloa teiden ja tarinoiden vietäväksi! Katso tarkempi ohjelma täältä.

Tapahtumaan ilmoittaudutaan ennakkoon järjestelyjen vuoksi. Ilmoittaudu mukaan päivään tästä linkistä tai puhelimitse: Hannu Lappalainen p. 050 016 83 70

Mukaan mahtuu 30 osallistujaa ilmoittautumisjärjestyksessä.

Ohjelma on osallistujille maksuton, kyläyhdistyksen kahviosta maksullinen kahvitarjoilu.

Varaa päivään säänmukaiset varusteet.

Lähtö Ahvenisen Punaselta Talolta (Ahvenisentie 1441, Eno), siirtymät kohteisiin yhteiskyydeillä. Kävelymatkaa päivän aikana kertyy n. 1 km.

Tilaisuuden järjestää yhteistyössä Ahvenisen kyläyhdistys, Eno-Seura ry, Pohjois-Karjalan Kylät ry, Itä-Suomen maa- ja kotitalousnaiset sekä Maaseudun Sivistysliiton Kestävät kylät -hanke.

Lisätiedot: Päivi Jokinen, paivi.jokinen@maajakotitalousnaiset.fi puh. 040 301 2409

Tiedot

Päivämäärä: