Ladataan Tapahtumat

6.9. klo 17:00 - 21:00

Free
Taidetyöpaja Taidemuseo Eemilissä Valokuvaaja Iisalmi ja tienoot

Taidemuseo Eemil osallistuu Lapinlahden taiteiden iltaan, Taidekadun AIKATAIKA-tapahtumaan 6.9.2024 klo 17–21. Tapahtuman ajan taidemuseoon on vapaa sisäänpääsy. Esillä on kaksi kesänäyttelyä: Näköala kalliolta – Taidetta OP Ryhmän Taidesäätiön kokoelmasta sekä Kuvanveistäjä ja taidevalaja Arttu Halonen. Näyttelytarjonnassa ovat myös kokoelmanäyttelyt: Halosen taiteilijasuku ja Joka kodin Paavo Kaikkonen. Lapinlahden kunnan 150-vuotisjuhlavuoden kunniaksi taidemuseon lasiterassilla on LuoVestin ja Romurinsessan tilataidetta sekä taidemuseon metsäpuistossa Taidemetsä, jossa on lasten ja nuorten teoksia.

AIKATAIKA-iltaan sisältyy myös Taidemetsän nonstop-taidetyöpaja, jonka teemana on Kulttuuriympäristöpäivien mukaan reitit ja risteykset, väylät ja verkostot. Millaisia taidepolkuja Taidemetsään onkaan syntynyt? Työpajassa luodaan taideteoksia, jotka liitetään osaksi Taidemetsää. Lisäksi Lapinlahden kirkonkylästä löytyy Taidekatu, joka alkaa Taidemuseo Eemilistä. Taidekatuun voi tutustua audio-opastuksena, jota kuunnellaan omalla älypuhelimella.

AIKATAIKA-iltana Taidemuseo Eemilin museonystävät pitävät kahviota ja järjestävät taidearpajaiset.

Tiedot

Päivämäärä: