Ladataan Tapahtumat

Vesimaisemaverkoston seminaari – Muuttuva merimaisema

17.9. klo 10:00 - 18.9. klo 16:00

Valokuvaaja Jouni Mustonen

Vesimaisemaverkosto järjestää yhdessä Kokkolan kaupungin ja K.H. Renlundin museon kanssa kaksipäiväisen seminaarin: Muuttuva merimaisema.

Tervetuloa kuulemaan, keskustelemaan ja jakamaan tietoisuutta vesimaisemista ja vedenrajaisista ympäristöstä sekä niiden merkityksestä arjen, asumisen, kokemisen, virkistyksen, matkailun sekä tutkimuksen ja vaalimisen kohteena.

Tiistain 17.9. seminaaripäivä tarkastelee erityisesti Pohjalahden maankohoamisrannikon muuttuvaa maisemaa ja kertoo ajankohtaisista vesimaisemakeskusteluista. Seminaarissa käsitellään muun muassa merialuesuunnittelua ja merituulivoiman maisemavaikutuksia sekä maannousun vaikutuksia menneessä ja nykyisessä vesimaisemassa. Lisäksi seminaarissa kuullaan puheenvuoroja rannikon perinnebiotoopeista ja kulttuuriperinnöstä, vedenalaismaiseman muutoksesta sekä Suomen merellisimmän kaupunkipuiston Kokkolan kansallisen kaupunkipuiston kehittämisestä ja hoidosta.

Retkipäivä 18.9.2024 suuntautuu Kokkolan merellisiin maisemiin.

Seminaaripäivän kahvituksen tarjoaa Kokkolan kaupunki, lounas on omakustanteinen.
Retkipäivä on kokonaisuudessaan omakustanteinen.

Varaa aika jo kalenteriisi! Ohjelma ja ilmoittautuminen avataan myöhemmin. Myös aikataulu tulee tarkentumaan tässä ilmoitetusta.

Vesimaisemaverkostoon kuuluvat Jyväskylän yliopisto, Kulttuuriympäristötutkimuksen Seura, K.H. Renlundin museo, Maa- ja kotitalousnaiset, maa- ja metsätalousministeriö, Metsähallitus, Museovirasto, Pohjois-Pohjanmaan liitto, Suomen ympäristökeskus, Turun yliopisto, Väylävirasto sekä ympäristöministeriö.

Tiedot

Alkaa: