Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Vertin päivän mölkkykisat

9.9.2023 klo 11:00 - 13:00

Vapaa pääsy
Seuran puheenjohtaja Harri O. Halko tutkailee sopivaa heittopaikkaa. Valokuvaaja Kirsti Kukkonen

Elävä perintö -teemavuoden mukaiset kolmannet mölkkykisat seura järjestää jälleen Olavinlinnan, Kyrön- ja Haapasalmen kulttuurimaisemassa Torninpyörän vierasvenesatamassa.

Vertin päivään mennessä matkailijat ovat kaikonneet rantamaisemista. Kovin monta venettä ei liene silloin ankkuroituna sataman laitureissa. Jos ilma on kaunis, Pikku Kakkosen puistossa heti kaarisillan toisella puolella saattaa telmiä jokunen kiipeilijä tai keinuja.

Toisin kuin turistikaudella Pyhän Olavin päivänä, seura saa tällä kertaa koko puistoalueen käyttöönsä. Heittopaikaksi päätettiin valita puistikkoa halkova leveä hiekkatie heti kaarisillan alapuolella.

Seuran mölkkykisojen säännöt on muovailtu kiireisen kaupunkilaisen elämänrytmiin soveltuviksi. Kilpailijat asetetaan paremmuusjärjestykseen kolmen perättäisen heiton yhteispistemäärän perusteella. Tasatuloksen saaneet heittävät kukin yhden ylimääräisen kolmen heiton sarjan. Muilta osin pelissä noudatetaan Suomen Kansainvälisen Mölkkyliitto ry:n sääntöjä.

Voittaja palkitaan vakiintuneeseen tapaan paikallisen ravintolan lahjoittamalla kahden hengen lounaskortilla.

Tiedot

Päivämäärä: