Riitta Vanhatalo aloitti Suomen Kotiseutuliiton toiminnanjohtajana

2.9.2013 Tiedote

Riitta Vanhatalo on aloittanut työnsä Suomen Kotiseutuliiton uutena toiminnanjohtajana.

Vanhatalo siirtyi Kotiseutuliittoon Yleisradiosta, jossa hän työskenteli kulttuuriohjelmien genretuottajana ja vastasi kulttuuriohjelmien tuotannosta ja kehittämisestä eri medioissa.

Kotiseutuliitossa hänellä on johdettavanaan kahdeksanhenkinen toimisto sekä kotiseututoiminnan keskusjärjestö, jonka jäseninä on 642 kotiseutu- ja kaupunginosayhdistystä, lukuisia alueellisia kotiseutujärjestöjä, kaikki maakuntien liitot, 112 Suomen kuntaa sekä lukuisia valtakunnallisia järjestöjä.

Vanhatalo kertoo, että hän haluaa tehtävässään virittää yleisempääkin keskustelua kotiseutuajattelusta: mitä kotiseutu tänä päivänä ihmisille merkitsee ja mistä paikallinen identiteetti syntyy.

”Kuntauudistusten keskellä kotiseutuhenki on iso voimavara. Kotipaikkaansa sitoutuneet ihmiset ovat kyllä halukkaita kehittämään asuinympäristöään. Heidät kannattaa ottaa mukaan keskusteluun ja suunnitteluun”, Vanhatalo toteaa.

Koulutukseltaan Vanhatalo on filosofian maisteri Jyväskylän yliopistosta. Hän tekee puheviestinnän alan väitöskirjaa Tampereen yliopistoon verkostoviestinnästä.

Vanhatalo on kotoisin Pohjois-Pohjanmaalta, Kärsämäeltä, ja hänen nykyinen kotipaikkansa on Kirkkonummi.

Käy kertomassa terveisesi Riitalle liiton Facebook-sivulla osoitteessa www.facebook.com/Kotiseutuliitto.

Ks. nimitysuutinen: Riitta Vanhatalosta Kotiseutuliiton toiminnanjohtaja

Lisätietoja:
Riitta Vanhatalo puh. (09) 612 63220, 040 733 7033, etunimi.sukunimi @kotiseutuliitto.fi