Viestintäwebinaari kaikkien kotiseutu- ja kulttuuriperintötoimijoiden tueksi

6.6.2023 Uutinen

Viestintä on keskeinen osa jokaisen organisaation toimintaa. Miten viestiä vaikuttavasti ja saada äänensä kuuluviin? Viestinnän työkalupakki laajenee jatkuvasti ja uusien yleisöjen tavoittaminen voi olla haastavaa. Tiedotteet, tapahtumien markkinointi ja sosiaalisen median kautta sidosryhmien kanssa kommunikointi on osa kaikenlaisten toimijoiden arkea. Tule kuulolle päivittämään omia vaikuttamisen ja viestinnän tietoja, taitoja sekä saamaan työkaluja itsellesi ja organisaatiosi käyttöön webinaariimme 14. kesäkuuta!

Osana elävän perinnön teemavuotta Museovirasto järjestää viestintään keskittyvän webinaarin, jossa alan asiantuntijat kertovat omista kokemuksistaan erilaisten viestintäkanavien ja kampanjoiden parissa ja jakavat parhaat vinkkinsä.

Webinaarissa kuulet lisää juuri startanneesta Wiki Loves Living Loves Living Heritage -valokuvakilpailusta ja kampanjasta, jossa tehdään elävää perintöä näkyväksi kuvien kautta Wikimedia Commonsissa. Kilpailu jatkuu Euroopan kulttuuriympäristöpäivien tapahtumaviikolle 10.9 asti.

Viestintäwebinaari on tarkoitettu tueksi kaikille kotiseutu- ja kulttuuriperintötoimijoille. Ilmoittaudu viestintäwebinaariin viimeistään 12. kesäkuuta tästä linkistä. Lähetämme osallistumislinkin ilmoittautuneille.

Pidetään ääntä elävästä perinnöstä – Viestintäwebinaari 14. kesäkuuta, ohjelma:

14.00 Tilaisuuden avaus, Leena Marsio, Museovirasto
14.10 Paikallinen kulttuuriperintö esiin, Riina Koivisto, Suomen Kotiseutuliitto
14.25 Kokemuksia kansanmusiikin kentältä – näin ylitin uutiskynnyksen, Riitta Huttunen, MAETKA
14.40 Viestintäasiantuntijan parhaat vinkit, Sanna Paakkanen, Suomen Kansallismuseo
14.55 Paven pellavareissu, Tiina Aalto, Taito Varsinais-Suomi
15.10 15.10 Kokemuksia ja kokeiluja some-viestinnän kehittämisessä, Maija Mäki ja Satu Pietilä, Talonpoikaiskulttuurisäätiö
15.25 Wikityöpaja, Kimmo Virtanen, Wikimedia Suomi
16.00 Webinaari päättyy

Tilaisuus on osa Euroopan kulttuuriympäristöpäiviä. Lämpimästi tervetuloa mukaan!