Varaa päivä: 5.5.2020 inspiraatiota ylisukupolviseen kotiseututyöhön!

24.2.2020 Uutinen

Uusi katse kotikulmiin! – ylisukupolvisen kotiseututyön inspiraatiopäivä järjestetään 5.5.2020 Helsingissä. Merkkaa päivämäärä kalenteriin!

Suomen Kotiseutuliiton Mestarit & kisällit -hanke kutsuu ihan kaikki kiinnostuneet kuulemaan valtakunnallisen hankkeen aikana tehdyistä kotiseutuprojekteista, hakemaan ajatuksia omaan toimintaan, verkostoitumaan ja inspiroitumaan.

Uusi katse kotikulmiin! – kotiseututyön inspiraatiopäivä kokoaa yhteen eri-ikäisten kanssa kotiseututyötä tekevät ja ylisukupolvisesta kotiseututyöstä kiinnostuneet maalta ja kaupungeista. Iltapäivän aikana kuullaan ympäri Suomea kohtaavista Mestarit & kisällit -kotiseuturyhmistä ja jaetaan ajatuksia siitä, miten lapset, nuoret ja eläkeikäiset voivat yhdessä tehdä moniäänistä, itsensä näköistä paikalliskulttuuria – tehdä näkyväksi omaa paikallisidentiteettiään.

Iltapäivän tarkempi ohjelma julkaistaan huhtikuun ensimmäisellä viikolla, mutta ilmoittautua voit vaikka heti. Vähintäänkin kannattaa päivämäärä jo merkitä kalenteriin.

Ilmoittauduthan mielellään etukäteen 24.4.2020 mennessä Mestarit & kisällit -hankekoordinaattorille, etteivät kahvi ja tuolit lopu kesken: maria.talvitie@kotiseutuliitto.fi

*****

Mestarit & kisällit -hankkeessa lapset, nuoret ja eläkeikäiset tekevät yhdessä itsensä näköistä kotiseututoimintaa. Ryhmien tapaamisissa ja retkillä oivalletaan uutta omista kotikulmista, menneestä ja tästä päivästä. Identiteetti vahvistuu ja ilo ja ylpeys paikallisuudesta yhdistää. Jokainen on omien kulmiensa asiantuntija!

Valtakunnallista hanketta rahoittaa Suomen Kulttuurirahasto ja hallinnoi Suomen Kotiseutuliitto.