Uudistunut Kotiseutuposti 2/2021 käsittelee nuorten kotiseutuviestintää

21.5.2021 Uutinen
Kotiseutuposti 2/2021 käsittelee nuorten kotiseutuviestintää.

Kotiseutupostin vuoden isona teemana on nuorten omaehtoinen kotiseututoiminta. Tässä numerossa tarkastelemme erityisesti nuorten kotiseutuviestintää ja sen hienoja mahdollisuuksia.

Graafikko Anna Anundi Noon Viestinnästä suunnitteli lehdelle uuden ilmeen, joka mukailee Kotiseutuliiton laajaa ilmeuudistusta. Lehti on nyt ladattavissa Issuu-nettilehden lisäksi PDF-tiedostona tutussa osoitteessa www.kotiseutuposti.fi. Tässä muodossa se on helppo tarvittaessa tulostaa.

Kannessa esittelemme upean nuoren kotiseutuvaikuttajan. Olga Oinas-Panuma tubettaa porokoiranpentunsa Kuukun kanssa Panumalla, Pudasjärvellä. Hän kirjoittaa omista kotikulmistaan Omakulmassa sivulla 31. Myös Venla Haapaniemi on nuori kotiseutuaktiivi, joka kehottaa pyytämään nuoria kotiseudun somelähettiläiksi sivulla 4.  Lue lisäksi ainakin sivulta 12 alkava juttu rap-musiikista, joka on vahva nuorten kotiseuturakkauden ilmaisun kanava.

Sirpa Tarkkinen on kirjoittanut kiinnostavan ja hauskan reportaasin oululaisuudesta insinööreineen, käristemakkaroineen ja ilmakitaroineen. Juttu virittää Oulun elokuisten Valtakunnallisten kotiseutupäivien tunnelmaan. Ilmoittautuminen on avoinna!

Suunnitelmissamme on kertoa numerossa 3/2021 nuoria kiinnostavasta toiminnasta ja numerossa 4/2021 koulujen kotiseututyöstä. Lähetä viesti, jos tiedossasi on nuoria kiinnostavaa kotiseututoimintaa tai olet kotiseututoiminnassa mukana oleva nuori osoitteeseen anna-maija.halme@kotiseutuliitto.fi.