Upea tapahtumavuosi Euroopan kulttuuriympäristöpäivillä – nyt toivotaan palautetta

27.9.2019 Uutinen
Kulttuuriympäristöpäivien ohjelmassa järjestettiin taas vuonna 2019 upea kirjo erilaisia tapahtumia. Kuvat: Riitta-Johanna Laitinen/Maaseudun Sivistysliitto, Hanna Westerholm, Maria Kalmi, Heljä Järnefelt, Juhani Styrman, Riina Koivisto, Jonina Vaahtolammi ja Mikko Perkko.

Euroopan kulttuuriympäristöpäivien teemaviikkoa vietettiin tänä vuonna 2.–8. syyskuuta teemalla Viihteen ja taiteen tiloissa. Monet Kotiseutuliiton jäsenet olivat mukana järjestämässä hurmaavia kävelykierroksia, opastuksia, avoimia ovia, sadonkorjuujuhlia ja muita tapahtumia eri puolilla Suomea. Teeman merkeissä järjestettiin ennätyksellisen paljon tapahtumia, yhteensä koko vuonna yli 1000 osatapahtumaa, lähes 250 tapahtumakokonaisuuden alla!

Järjestäjiltä toivotaan palautetta

Euroopan kulttuuriympäristöpäivien Suomen työryhmä kiittää kaikkia tapahtumajärjestäjiä upeista tapahtumista ja nyt pyydämme palautetta – palaute on erittäin arvokasta tulevia kulttuuriympäristöpäiviä suunniteltaessa. Palautetta voi antaa sähköisen lomakkeen kautta täällä: https://link.webropolsurveys.com/S/AC15CBDB617E1B8D

Palautetta kerätään 18.10. asti, mutta tämän jälkeen tapahtumansa järjestävät voivat antaa palautetta myös myöhemmin.

Palautteen lisäksi otamme mieluusti vastaan myös toiveita ja kehitysideoita: mitä sinä tapahtumanjärjestäjänä kaipaisit avuksesi? Mistä olisi sinulle ja tapahtumallesi hyötyä? Mitä voisimme ensi vuonna entisestään parantaa?

Ensi vuonna suunnataan Kasvun paikoille

Vuonna 2020 Euroopan kulttuuriympäristöpäiviä vietetään Suomessa teemalla Kasvun paikat. Teemaviikko on ensi vuonna tuttuun tapaan syyskuun alussa, 7.–13.9.2019. Tapahtumia kulttuuriympäristöpäiville voi kuitenkin järjestää myös muina ajankohtina ja yleisesti upeaa ja kiinnostavaa kulttuuriympäristöämme esitellen.

Euroopan kulttuuriympäristöpäiviä koordinoidaan Suomen Kotiseutuliitossa yhteistyössä Museoviraston, Opetushallituksen, Suomen Kulttuuriperintökasvatuksen seuran ja ympäristöministeriön kanssa.