Tuula Salo Europa Nostra Finlandin hallitukseen

15.4.2019 Uutinen
Tuula Salo. Kuva: Anna

Kirsi Moisander jatkaa puheenjohtajana

Tuula Salo on valittu kulttuuriperintöjärjestö Europa Nostra Finlandin (EuNoF) hallitukseen.

”EuNoFin kautta meillä on mahdollisuus viedä kotiseutuihmisten näkemyksiä korkeimman tason päätöksentekoareenoille Euroopassa, on hienoa olla toiminnassa keskeisesti mukana”, Tuula Salo toteaa.

Salo on Suomen Kotiseutuliiton hallituksen jäsen. Työurallaan mm. tietopalvelusta, pankkimuseosta ja -arkistosta vastannut Salo on monen saran kotiseutuaktiivi sekä Helsingin Haagassa että Porvoon Piirlahdessa. Hän on Haagalainen-lehden päätoimittaja. Suomen Kotiseutuliiton valtuuston jäsen hän on ollut vuodesta 2008. Lisäksi hän on Kotiseutuliiton kaupunkityön jaoston jäsen.

Hallintojohtaja Kirsi Moisander jatkaa Europa Nostra Finlandin puheenjohtajana. Hän aloitti tehtävässä vuonna 2018 oltuaan sitä ennen pitkään hallituksen jäsen. Moisander aloitti maaliskuussa Suomenlinnan hoitokunnan hallintojohtajana.

Hallituksessa jatkavat lisäksi arkkitehti Benito Casagrande, dipl.ekon. dipl.ins. Johan Grotenfelt, Museoliiton toimitusjohtaja Kimmo Levä, Suomen kulttuuriperintökasvatuksen seuran toiminnanjohtaja Hanna Lämsä, konservaattori Katariina Ruuska-Jauhijärvi ja arkkitehti Tapani Mustonen, joka on myös emäjärjestö Europa Nostran hallituksen jäsen.

Valinnat tehtiin Europa Nostra Finlandin vuosikokouksessa, jonka alkuosa järjestettiin Lapinlahden sairaalassa 21. maaliskuuta ja loppuosa Suomenlinnassa 15. huhtikuuta.

Europa Nostra – miljoonien eurooppalaisten kansalaismielipiteen kanava

• Euroopan merkittävin alan järjestö ja -verkosto, jäsenjärjestöissä 5 milj. jäsentä 40 maassa
  • Voittoa tavoittelematon kansalaisjärjestö
  • Tekee yhteistyötä EU:n kanssa ja jakaa Euroopan kulttuuriperintöpalkinnot