Tervetuloa juhlimaan yhdessä Mestarit & kisällit -mallin saamaa Euroopan kulttuuriperintöpalkintoa

12.10.2022 Uutinen

Mestarit & kisällit -hanke palkittiin arvostetulla Euroopan kulttuuriperintöpalkinnolla syyskuun lopulla Prahassa. Nyt on paikallisen juhlan vuoro ja haluamme samalla kertoa vinkkejä ylisukupolviseen kulttuuriperintötyöhön. Tilaisuuteen ovat tervetulleita kaikki kiinnostuneet.

Palkintojuhla järjestetään keskiviikkona 23. marraskuuta Helsingissä, Opetushallituksen monitoimitilassa, osoitteessa Hakaniemenranta 6 (ensimmäinen kerros) klo 14.30 alkaen.

Ylisukupolvinen Mestarit & kisällit -toimintamalli syntyi vuonna 2018 Kulttuurirahaston kannatusyhdistyksen ideasta. Juhlapuheen tulee pitämään Kulttuurirahaston kannatusyhdistyksen puheenjohtaja Ilkka Länkinen. Tilaisuuteen tuo opetus- ja kulttuuriministeriön tervehdyksen valtiosihteeri Tuomo Puumala.

Palkintojuhlan ohjelmaan kuuluu myös Amina Mohamed Saladin lavarunoutta, Mestarit & kisällit -ryhmien konseptien esittelyä sekä ylisukupolvista kulttuuriperintötyötä ja nuorten osallistamista käsittelevä paneelikeskustelu. Euroopan kulttuuriperintöpalkinnon tulee luovuttamaan Europa Nostran hallituksen jäsen Tapani Mustonen sekä Euroopan komission Suomen-edustuston apulaispäällikkö Maria Kokkonen.

Ilmoittaudu juhlaan 18. marraskuuta mennessä

Tilaisuuteen ovat tervetulleita toiminnassa mukana olleet ryhmät, yhteistyökumppanit sekä kaikki ylisukupolvisesta kulttuuriperintötyöstä kiinnostuneet ja toimintaa suunnittelevat.

Ilmoittaudu juhlaan viimeistään 18. marraskuuta oheisen linkin välityksellä https://www.flomembers.com/kotiseutuliitto/events/register/d1fe173d08e959397adf34b1d77e88d7

Tilaisuus alkaa klo 14.30 kahvitarjoilulla. Varsinainen ohjelma alkaa kello 15. Tarjoilut ovat laktoosittomia, mutta lähetäthän muut erikoisruokavaliotiedot (vegaaninen tai gluteeniton) osoitteeseen riina.koivisto@kotiseutuliitto.fi 18. marraskuuta mennessä.

Tilaisuuden järjestävät Suomen Kotiseutuliitto, Mestarit & kisällit -hanke sekä Luova Eurooppa -yhteyspiste.

Vuosi 2022 on Europa Nostran kulttuuriperintöpalkintojen juhlavuosi. Prahan palkintojuhlan voi katsoa verkossa tallenteena osoitteessa:

vimeo.com/733240673?ref=tw-share

Mestarit & kisällit -malli saa palkinnon minuutilla 44.30.

Lue lisää Mestarit & kisällit -toiminnasta https://kotiseutuliitto.fi/toiminta/hankkeet/mestarit-ja-kisallit/