Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Webinaari: Paikalliset someryhmät kutsuviksi kaikille

8.2. klo 14:00 - 15:30

Valokuvaaja Mediataitokoulu.fi / Janne Kukkonen.

Kotiseutuliitto järjestää 8. helmikuuta klo 14-15.30  iltapäivällä etäluennon sosiaalisen median paikallisryhmien ylläpitäjille, keskustelijoille sekä kaikille keskustelukulttuurin kehittämisestä kiinnostuneille. Luennon ajatuksena on auttaa ryhmiä kehittämään keskustelukulttuuria sellaiseksi, että kaikkien on mukava osallistua keskusteluun ilman huolta syrjityksi tulemisesta tai epämiellyttävän kielenkäytön kohteeksi joutumisesta.

Luennoitsijana on tutkija ja filosofi Henrik Rydenfelt. Yleisöllä on mahdollisuus esittää aiheeseen liittyviä kysymyksiä tilaisuuden yhteydessä.

”Verkkoyhteisöjen inklusiivisuuden edistäminen vaatii sitoutumista, harkintaa ja harjoittelua. Inklusiivisuus toteutuu ympäristössä, jossa kaikki tuntevat olonsa tervetulleiksi ja arvostetuiksi taustastaan ja identiteetistään riippumatta”, Rydenfelt toteaa.

Rydenfelt on filosofian tohtori, Helsingin yliopiston käytännöllisen filosofian ja viestinnän dosentti, Etiikka.fi-blogin vastaava toimittaja sekä Julkisen sanan neuvoston varapuheenjohtaja. Hän on toiminut lisäksi Viestinnän eettisen neuvottelukunnan puheenjohtajana.

Inklusiivisuudella tarkoitetaan yhdenvertaista ja syrjimätöntä sekä kaikkia osallistavaa ja mukaan ottavaa toimintatapaa.

Luento on osa Kotiseutuliiton ylisukupolvista Mestarit ja kisällit -mallin kehittämishanketta sekä Mediataitoviikkoa.

Tapahtumakuva: Mediataitokoulu.fi / Janne Kukkonen.

Ennakkoon ilmoittautuneille on lähetetty osallistumislinkki sähköpostiin ja linkki löytyy myös tästä:

Liity kokoukseen napsauttamalla tästä

Ilmoittaudu lisäksi Kansallisen audiovisuaalisen instituutin Mediataitoviikkoon osoitteessa mediataitoviikko.fi. Ilmoittautuessasi mukaan Kavin sivulla saat jatkossakin tietoa viikon tapahtumista.

Tiedot

Päivämäärä: