Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Virallisten matkailuteiden sekä Suomessa toimivien kulttuuri- ja matkailureittien tapaaminen

4.10.2023 klo 09:30 - 16:00

vettä ja taustalla linna. Oikealla oksia ja lehtiäKuva: Topi Leikas 2017, Museovirasto

Kehitätkö Suomen virallisia matkailuteitä tai muita useita kohteita ja yrityksiä yhdistäviä kulttuuri- ja matkailureittejä? Haluatko jakaa kokemuksia ja tutustua muihin samanlaista työtä tekeviin kollegoihin?

Tervetuloa Suomessa toimivien kulttuuri- ja matkailureittien tapaamiseen Hämeen linnan luentosaliin keskiviikkona 4. lokakuuta kello 9.30–16. Tapaamisen tavoitteena on tuoda samankaltaista kulttuurimatkailun kehittämistyötä tekevät ihmiset yhteen ja luoda pohjaa yhteistyön kehittämiselle jatkossa. Keskitymme tilaisuudessa kotimaan matkailun kehittämiseen.

Päivän ohjelmassa kuullaan muun muassa Hämeen Härkätien kehittämisestä ja onnistumisista sekä tutustutaan kulttuuri- ja matkailureittitoiminnan rahoitusvinkkeihin ja kulttuurimatkailukohteiden mobiiliopaspalveluun eMuseoon. Lisäksi kuullaan esitykset Euroopan kulttuuriympäristöpäivien vuoden 2024 teemasta Reitit, risteykset, väylät ja verkostot sekä Kuninkaantien hyödyntämisestä Vantaalla. Seminaaripäivän päättävät kierros Hämeen linnassa ja työpajatyöskentely.

Tilaisuus on tarkoitettu sinulle, jos:
–    Kehität Suomen virallisten matkailuteiden toimintaa tai olet aktiivinen toimija virallisella matkailutiellä
–    Kehität useita kohteita ja yrityksiä yhdistävää kulttuuri- tai matkailureittiä tai olet aktiivinen toimija tällaisella reitillä
–    Kuulut edellä mainittujen keskeisiin sidosryhmiin tukemalla reitin toimintaa esim. kunnan, maakunnan liiton tai paikallisen Visit-organisaation edustajana
–    Kotimaan matkailijat ovat sinulle merkittävä kohderyhmä

Sitovat ilmoittautumiset 3.9.2023 mennessä. Tilaisuus on maksuton. Paikkoja on rajoitetusti (60). Ohjelmaan kuuluva lounas on omakustanteinen 12,70 €.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen: Virallisten matkailuteiden ja Suomessa toimivien kulttuuri- ja matkailureittien tapaaminen (eventilla.com)

Tapaamisen järjestävät Museovirasto, Suomen Kotiseutuliitto ja ympäristöministeriö.
Pidätämme oikeudet ohjelman muutoksiin.
Lisätietoja: anni.alho@museovirasto.fi

Tiedot