Ladataan Tapahtumat

Monikulttuurisen kumppanuuden rakentajat – Kokemuksia Vantaalta

6.11. klo 09:30 - 11:30

Muraalikävely HakunilassaValokuvaaja Riina Koivisto

Tiedekeskus Heurekan FINSCI-hanke (Fostering Finnish science capital) ja Suomen Kotiseutuliiton Mestarit & Kisällit -hanke ovat viimeisen parin vuoden aikana pyrkineet tavoittamaan monikulttuurisia vantaalaisia. Hankkeissa ollaan vaikuttuneita siitä, millaista yhteistyötä Suomen monikulttuurisimmassa kaupungissa tehdään ihmisten osallisuuden vahvistamiseksi. Museo-, tiedekeskus- ja kotiseutuyhdistystoimijoiden on ollut helppo löytää yhteistyötahoja kaupungissa, jossa kumppanuuksien rakentaminen on toimintapa.

Seminaarissa nostamme esiin vantaalaista osaamista, jonka uskomme hyödyttävän kaikkia osallisuuden ja monikulttuurisuuden parissa työskenteleviä. Seminaarin esimerkkien avulla avataan sitä, mitä monikulttuurisen kaupungin toimijat ja järjestöt yhdessä erilaisten hankkeiden kanssa ovat tehneet ja tekevät päivittäin kaikkien osallisuuden vahvistamiseksi.

Seminaari on tarkoitettu museoiden, tiedekeskusten, kuntien ja kolmannen sektorin toimijoille, osallisuuden ja monikulttuurisuuden parissa työskenteleville, työstä haaveileville ja teemoista kiinnostuneille .

Ilmoittaudu verkkoseminaariin viimeistään 1.11.2024 oheisella linkillä.

Lisätietoja: Kaisa Torkkeli (FINSCI-hanke), kaisa.torkkeli@heureka.fi ja Riina Koivisto (Mestarit & kisällit -hanke), riina.koivisto@kotiseutuliitto.fi

——————————————–

ALUSTAVA OHJELMA

Tervetulosanat (Mikko Myllykoski, toimitusjohtaja, Heureka)