Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Mestarit ja kisällit – Uusi katse kotikulmiin: infotilaisuus ja työpaja

24.4.2019 klo 13:00 - 17:00

Suomen Kotiseutuliiton Mestarit ja kisällit -hanke kutsuu kaikki osallistavasta ja ylisukupolvisesta kotiseututyöstä kiinnostuneet mukaan kuulemaan lisää hankkeesta, jakamaan kokemuksia ja suunnittelemaan uusia toimintamuotoja!

Innostavista puheenvuoroista ja käytännön työpajoista koostuva tilaisuus järjestetään keskiviikkona 24.4. klo 13–17 Luonnontieteellisen museon Kimnaasi-salissa, Helsingissä.

Hankkeen koordinaattorilta on myös mahdollista varata henkilökohtaisempia sparrausaikoja oman Mestarit ja kisällit -idean edistämiseen. Aamupäivän puolituntisia sparrausaikoja voi varata ilmoittautumisen yhteydessä ja ne toteutuvat keskuskirjasto Oodissa klo 9–12 välillä. Sparrausajat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Tilaisuus on osallistujille maksuton, sisältäen kahvitarjoilut osana iltapäivän ohjelmaa. Osallistujat voivat myös pääsymaksutta tutustua Luonnontieteellisen museon näyttelyihin ennen tilaisuutta.

Ilmoittautumiset pyydetään sähköpostitse osoitteeseen maria.talvitie@kotiseutuliitto.fi perjantaihin 12.4. klo 16 mennessä. Ilmoitathan samalla mahdolliset erityisruokavaliot, sekä toiveet henkilökohtaisesta sparrausajasta.

Tervetuloa!

Tilaisuuden Facebook-tapahtuma löytyy täältä. Muistathan ilmoittautua kuitenkin myös sähköpostitse!

PÄIVÄN OHJELMA:

Klo 13–14
Puheenvuorot: Kotiseudusta osallisuutta

Tervetuloa!
Riitta Vanhatalo, toiminnanjohtaja, Suomen Kotiseutuliitto

Mestarit ja kisällit – Uusi katse kotikulmiin
Maikku Talvitie, hankekoordinaattori, Suomen Kotiseutuliitto

Osallisuudesta ja osallistumisesta
Mauri Uusilehto, vastaava asiantuntija, Opetushallitus

Työ näkyviin! Miten teemme yhteistä Mestarit ja kisällit -viestintää
Noora Jokinen, viestinnän asiantuntija, Noon Viestintä Oy

Klo 14–14.30
Päiväkahvit

Klo 14.30–16.30
Työpajat

1. Miten tavoitamme osallistujat?
Vinkit ja ideat toimivaan viestintään

2. Kotikulmien äänet kuuluville!
Suunnitellaan osallisuutta

3. Toimintaa!
Mitä kaikkea Mestarit ja kisällit voi olla? Ideoidaan ja jaetaan kokemuksia

Osallistujat pääsevät kiertämään kaikki kolme työpajaa

16.30–17
Iltapäivän purku

________

Suomen Kulttuurirahaston rahoittama Kotiseutuliiton Mestarit ja kisällit -hanke tuo lapset, nuoret ja eläkeikäiset yhteen paikalliskulttuurin äärelle. Toiminnallisissa kotiseuturyhmissä tutustutaan paikallisuuteen yhdessä: uusiin ja vanhoihin perinteisiin, lähialueen paikkoihin ja historiaan, opitaan vastavuoroisesti tietoja ja taitoja ylisukupolvisesti. Mestarit ja kisällit -hankkeella halutaan mahdollistaa eri ikäisten osallisuus omaan kotiseutuun sekä avata kotiseututyötä uusille ja tarkoituksenmukaisille toimintamuodoille. Hankkeessa erityisesti nuoret sukupolvet nostetaan toiminnan kohteesta tasa-arvoisiksi kotiseututyön tekijöiksi ja kotikulmiensa asiantuntijoiksi.

Tiedot

Päivämäärä: