Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Kotiseutuarkistojen tietosuojakoulutus, Etelä- ja Keski-Pohjanmaa sekä Pohjanmaa

1.4.2022 klo 17:30 - 2.4.2022 klo 15:30

arkistohyllyjä

Vuonna 2018 voimaan tullut EU:n tietosuoja-asetus ja 2019 voimaan tullut kansallinen tietosuojalaki ovat tuoneet uusia haasteita arkistoille. Kotiseutuliiton koulutuksessa käydään läpi kotiseutuarkistojen roolia, tietosuojalainsäädäntöä sekä sen vaatimuksia kotiseutuarkistoille ja arkistojen järjestämiselle.

Etelä- ja Keski-Pohjanmaan sekä Pohjanmaan tietosuojakoulutus 1.-2.4.2022

Kevään 2022 ensimmäinen tietosuojakoulutus alkaa perjantai-iltana 1.4. ja koulutus jatkuu lauantaina 2.4. Koulutus järjestetään etänä Teams-alustalla ja sen osallistumismaksu on 20 euroa. Koulutus on suunnattu erityisesti Etelä- ja Keski-Pohjanmaan sekä Pohjanmaan kotiseutuarkistoille ja paikallismuseoille, mutta myös lähialueilta voi osallistua.

Koulutus toteutetaan yhteistyössä Kansallisarkiston ja alueellisten vastuumuseoiden kanssa ja sitä rahoittaa opetus- ja kulttuuriministeriö.

• Koulutuksen ohjelma ja ilmoittautuminen
    Ilmoittautuminen on päättynyt