Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Etelä-Karjalan maakunnallinen kokous

5.3.2020 klo 16:00 - 18:00

Kaksi kahvikuppia - tapaa maakunnallisissa kokouksissa

Etelä-Karjalan kotiseututoimijoiden kokous järjestetään tänä vuonna Lappeenrannassa, Kotiseutuliiton ja maakunnan liiton yhteistyönä. Tänä vuonna keskusteluissa ovat mukana myös uuden alueellisen vastuumuseon toimijat.

Kahvitarjoilua varten pyydämme ilmoittautumiset viimeistään viikkoa ennen tilaisuutta verkko-osoitteeseen http://bit.ly/maakunnalliset.

OHJELMASSA

• Kahvitarjoilut
  • Maakunnan kuulumisia kotiseututoimijoille, maakuntajohtaja Matti Viialainen ja kehittämispäällikkö Anu Talka
  • Ajankohtaiskatsaus: Kohti kestävää kotiseututyötä, toiminnanjohtaja Riitta Vanhatalo, Suomen Kotiseutuliitto
  • Alueellinen vastuumuseo on aloittanut maakuntamuseon tilalla. Mitä tämä tarkoittaa? museonjohtaja Päivi Partanen ja arkeologi Esa Hertell, Etelä-Karjalan museo
  • Maakunnan nykyisen valtuustoedustajan katsaus alueen kotiseututyöhön, Anne-Maija Laukas
  • Maakunnan ehdokkaan valitseminen ehdolle Kotiseutuliiton valtuustoon. Kaikki ehdokkaat esittäytyvät.
  • Jäsenyhteisöjen kuulumisia ja keskustelua

Valtuuston lopullinen valinta tapahtuu Kotiseutuliiton vuosikokouksessa 14.8.2020 Kokkolassa.

Tänä vuonna erovuorossa on maakunnan edustajana neljä kautta toiminut Anne-Maija Laukas.

Jos haluatte asettua ehdolle tai esittää henkilöä ehdolle valtuustoon, niin varauduttehan esittäytymään kokouksessa tai esittelemään ehdokkaanne. Ehdokkaan tulee olla Kotiseutuliiton jäsenyhteisön jäsen tai työntekijä. Ehdokasasettelussa kannattaa huomioida suositus, että valtuutettu istuu vähintään kaksi kautta ja enintään kolme. Näin saadaan sekä jatkuvuutta että muutosta. Yksi kausi kestää kaksi vuotta.

Tervetuloa mukaan vaikka useammankin osallistujan voimin!

Tiedot

Päivämäärä: