Ladataan Tapahtumat

« Kaikki Tapahtumat

Erätaukokeskustelu: Mistä tiedän, että tiedän?

27.9. klo 15:15 - 16:45

Keskustelufestivaalin keskustelu Mistä tiedän, että tiedän? tuo yhteen nuoria ja ikäihmisiä kerryttämään ylisukupolvista ymmärrystä tiedosta, tiedon etsimisestä, tietämisen tavoista, luotettavan tiedon lähteistä, arvioinnista ja rajoista. Keskustelijat pohtivat yhdessä, mitä tieto on ja miten luotettava tieto on. Toivomme kohtaamisen myös nostavan esiin aiheita, joista eri-ikäiset ihmiset kaipaavat juuri nyt lisää tietoa.

Keskustelua ohjaa fasilitaattorina Suomen tiedekeskukset ry:n pääsihteeri Johanna Enqvist. Keskustelu kirjataan ylös ja se käydään Erätauko-menetelmällä. Keskusteluosion järjestää Suomen tiedekeskukset ry, Suomen Kotiseutuliitto ja Tiedekeskus Heureka. Keskustelu on osa Suomen Kotiseutuliiton 75-vuotisjuhlavuoden ohjelmistoa sekä Mestarit & kisällit -hanketta.

Hyvin sanottu -keskustelufestivaali järjestetään Lahdessa Sibeliustalolla 27.–28.9.2024. Festivaalin järjestäjinä ovat YLE ja Erätaukosäätiö. Festivaalin tarkoituksena on tarjota mahdollisuuksia yhteiseen, rakentavaan keskusteluun sekä lisätä osallistumisrohkeutta yhteiskunnalliseen keskusteluun.

Tutustu keskustelufestivaalin ohjelmaan.

Tiedot