Suomen suurin etäpäivä kannustaa hyvinvointiin poikkeusarjen keskellä

5.5.2020 Tiedote

Suomen suurin etäpäivä 8.5.2020

Suomen suurin etäpäivä puolustaa hyvinvointia ja mielekästä arkea kotona! Perjantaina 8.5. vietettävä teemapäivä tuo hyvinvointia poikkeusarkeen ja herättelee huomioimaan oma jaksaminen, tauot, mielekäs tekeminen ja yhteys toisiin uuden ja erilaisen arjen keskellä.

Poikkeuksellisina aikoina on erityisen tärkeää huolehtia omasta hyvinvoinnista. Omien kotikulmien ja palauttavan arjen merkitys kasvaa, kun oman liikkumisen ja olemisen fyysiset ja sosiaaliset rajat supistuvat. Millä tavalla voisi ottaa aikaa itselle, palautumiselle, mukavalle tekemiselle ja yhteydenpidolle mitä erilaisimpien poikkeusarkien keskellä?

Tapahtumasivuilta https://hyvinvoinnintilat.fi/suomensuurinetapaiva löytyy monenlaisia hyvinvointisisältöjä, joista jokainen voi valita itselleen sopivan tavan viettää yhteistä teemapäivää. Etäpäivää varten voi koota vaikka lukujärjestyksen valmiiseen pohjaan, johon poimia omaan arkeen sopivat ideat ja tekemisvinkit.

Päivän toteuttavat  Hyvinvoinnin tilat -hanke sekä Suomen Kotiseutuliiton Mestarit & kisällit -hanke. Päivän hyvinvointivinkkejä on tarjoamassa parikymmentä eri toimijaa ja sisältöjä löytyy asiantuntija-artikkeleista taidetyöpajoihin, ulkoiluun, mindfulnessin, ruokaohjeisiin ja positiiviseen psykologiaan. Omia sisältöjä voi vielä tarjota 6.5. klo 12 mennessä.

Seuraa tapahtumaa ja jaa somessa oma tapasi viettää Suomen suurinta etäpäivää aihetunnisteella: #suomensuurinetäpäivä

Suomen suurin etäpäivä
Aika:
Pe 8.5.2020 koko päivän
Paikka: Verkossa, omassa lähiluonnossa ja kotikulmilla

Lämpimästi tervetuloa mukaan viettämään yhteistä päivää!

Lisätiedot:

Kotiseutuliiton Mestarit & kisällit -hanke:
Maria Talvitie, hankekoordinaattori
maria.talvitie@kotiseutuliitto.fi