Seppo Puttonen valitsee Vuoden kotiseututeoksen

3.6.2014 Tiedote

Yleisradion kirjallisuustoimittaja Seppo Puttonen valitsee Vuoden kotiseututeoksen 2014. Palkinnon tarkoituksena on kannustaa kotiseutukirjojen tekijöitä ja tuoda näkyvyyttä hyvälle kotiseutukirjallisuudelle.

Tyypillistä kotiseutukirjoille on, että niiden lähtökohtana on paikkakunta, kaupunginosa tai kylä. Ne kertovat seudun historiasta, kulttuuriympäristöstä sekä sukujen tarinoita.

Vuoden kotiseututeos -finalistit valitsee Suomen Kotiseutuliiton nimittämä palkintoraati, johon kuuluvat museoamanuenssi Synnöve Bergholm-Kullström, tietokirjailija Harri Turunen sekä toiminnanjohtaja Riitta Vanhatalo.

Kilpailuun osallistuvat kirjat ja ehdotuslomakkeet tulee toimittaa Suomen Kotiseutuliiton toimistoon 1. elokuuta mennessä. Voittaja julkistetaan Turun kansainvälisillä kirjamessuilla lokakuussa.

Ehdotuslomakkeen voi tulostaa sivulta:
www.kotiseutuliitto.fi/toiminta/palkitseminen/vuoden-kotiseututeos

Lisätietoja
Kotiseutuliiton toiminnanjohtaja Riitta Vanhatalo puh. 040 733 7033, etunimi.sukunimi @kotiseutuliitto.fi
Kotiseutuliiton järjestöpäällikkö Liisa Lohtander puh. 045 1509 109, etunimi.sukunimi @kotiseutuliitto.fi