Sampo Suihkolle kamarineuvoksen arvonimi

10.6.2022 Uutinen

Kotiseutuliiton hallituksen puheenjohtaja Sampo Suihkolle on myönnetty tänään 10. kesäkuuta 2022 tasavallan presidentin esittelyssä kamarineuvoksen arvonimi. Kotiseutuliitto onnittelee!

Valtiotieteiden maisteri Sampo Suihko on tehnyt poikkeuksellisen mittavan ja vaikuttavan uran kansallisesti ja kansainvälisesti merkittävissä tehtävissä kunta-alalla ja kulttuurin eri toiminnoissa. Hänen vaikutuksensa erityisesti musiikin ja teatterin kehittämisessä alueellisesti ja kansallisesti on ollut huomattava.

Kotiseutuliitossa Sampo Suihko on toiminut hallituksen jäsenenä vuodesta 2016 alkaen ja hallituksen puheenjohtajana vuodesta 2019. Hän on erityisesti edistänyt jokaisen oikeutta kotiseutuun sekä sosiaalisesti ja kulttuurisesti kestävän tulevaisuuden rakentamista.

Työuransa Sampo Suihko on tehnyt pääosin kaupunkien palveluksessa etenkin kulttuuri- ja sivistystoimen saralla. Espoon seudun koulutuskuntayhtymän Omnian johtajan tehtävästä hän jäi eläkkeelle viime vuonna. Ammatillisen koulutuksen järjestötyö, koulutuksen ja yritystoiminnan edistäminen sekä kansainvälisyys on ollut kiinteä osa Sampo Suihkon työtehtäviä. Omakohtainen kiinnostus kulttuuriin ja urheiluun näkyvät edelleen Sampo Suihkon merkittävissä luottamustoimissa kulttuurin ja urheilun alueilla. Keskeisiä arvoja Sampo Suihkolle ovat sosiaalisen ja kulttuurisen kestävyyden edistäminen sekä osallisuuden vahvistaminen suomalaisessa yhteiskunnassa – niin arjen teoissa kuin hallinnon rakenteissa.