Sampo Purontaus jatkaa Kotiseutuliiton hallituksen varapuheenjohtajana

28.1.2021 Uutinen
Sampo Purontaus.

Kokkolan kulttuuritoimenjohtaja ja pitkäaikainen kotiseutuaktiivi Sampo Purontaus on valittu jatkamaan Suomen Kotiseutuliiton hallituksen varapuheenjohtajana. Valinta tehtiin hallituksen järjestäytymiskokouksessa Helsingissä torstaina.

Purontaus on ollut Kotiseutuliiton hallituksessa vuodesta 2013 lähtien ja sitä ennen valtuustossa Keski-Pohjanmaan edustajana vuodesta 2009 lähtien. Hallituksen puheenjohtajana toimii espoolainen Sampo Suihko.

Purontaus johti menestyksekkäästi marraskuussa järjestettyjen Kokkolan Valtakunnallisten kotiseutupäivien organisointia ja veti viime vuonna päätökseen saatua liiton strategiatyötä.

Suomen Kotiseutuliitto on kotiseututyön keskusjärjestö ja yksi maan suurimmista kansalaisjärjestöistä. Kotiseutuliitto vaalii kulttuurin monimuotoisuutta ja kulttuuriympäristöjä, nostaa esille paikalliskulttuureita, tukee kotiseututyötä sekä vaikuttaa yhteiskunta- ja aluesuunnitteluun. Liiton jäsenistöön kuuluu yli 700 kotiseutu-, kaupunginosa- ja muuta yhdistystä, 101 kuntaa ja maakuntien liitot. Kotiseutuliiton jäsenkentässä toimii noin 150 000 aktiivista kansalaista.

Kotiseutuliiton strategia Rakkaudesta kotiseutuun.