#ReittienLumoa-kampanja vinkkaa kiinnostavia kohteita väylien varsilta

15.2.2024 Uutinen

Euroopan kulttuuriympäristöpäivien vuositeema Reitit ja risteykset, väylät ja verkostot johdattaa tänä vuonna lumoavien reittien ja aktiivisten verkostojen pariin. Vuositeemasta inspiraationsa saanut #ReittienLumoa-kampanja johdattelee reiteille monenlaisten käyntikohteiden kautta.

Tänään käynnistynyt #ReittienLumoa-kampanja esittelee Facebookissa ja Instagramissa kymmenittäin kohteita erilaisten reittien ja verkostojen varrelta. Mukana on kohteita muun muassa mahtavilta matkailureiteiltä, kiinnostavien museoiden verkostoista ja kiehtovilta Euroopan neuvoston kulttuurireiteiltä. Ensimmäisessä julkaisussa nostetaan esille liikenne-, viestintä- ja teknologian alan museoiden Trafiikki-verkosto.

Kampanjan julkaisut ilmestyvät kevään mittaan Euroopan kulttuuriympäristöpäivien Facebook- ja Instagram-sivuilla. Kampanja jatkuu juhannukseen saakka.

Monet kampanjan kuvat ja videot vievät ajatukset jo kesään. Kampanjan kuluessa niistä voikin valita lomakaudelle kiinnostavia tutustumiskohteita. Useassa upeassa kohteessa on myös yleisötapahtumia kampanjan aikana sekä Euroopan kulttuuriympäristöpäivien tapahtumakuukautena syyskuussa.

Jaa omat kohdevinkkisi ja tunnelmasi reittien varrelta

Kaikki voivat jakaa omia kohdevinkkejään ja tunnelmiaan reittien ja verkostojen varrelta sosiaalisessa mediassa aihetunnisteella #ReittienLumoa. Lisäksi voi käyttää aihetunnisteita #Kulttuuriympäristöpäivät, #EnchantingRoutes ja #EuropeanHeritageDays.

Kampanjan toteuttavat Museovirasto, Suomen Kotiseutuliitto ja ympäristöministeriö yhteistyössä reittitoimijoiden kanssa.

Seuraa kampanjaa Kulttuuriympäristöpäivien kanavissa:

Lisätietoja:

Anni Alho, Museovirasto, anni.alho@museovirasto.fi
Hanna Hämäläinen, ympäristöministeriö, hanna.p.hamalainen@gov.fi
Jonina Vaahtolammi, Suomen Kotiseutuliitto, jonina.vaahtolammi@kotiseutuliitto.fi