Raimo Sailas jatkaa Kotiseutuliiton hallituksen varapuheenjohtajana

27.1.2011 Tiedote

Valtiosihteeri Raimo Sailas Espoosta jatkaa Suomen Kotiseutuliiton hallituksen varapuheenjohtajana. Liiton hallitus päätti Sailaksen valinnasta kokouksessaan 25. tammikuuta.

Liiton hallituksen puheenjohtajana toimii dosentti, arkkitehti Heikki Kukkonen Helsingistä. Muut hallituksen jäsenet ovat Turun yliopiston dosentti Rauno Lahtinen Turusta, erityisopettaja Marja Lepola Hämeenkyröstä, Jyväskylän yliopiston hallintojohtaja Kirsi Moisander Leppävirralta, museonjohtaja Henri Nordberg Torniosta ja tietokirjailija Harri Turunen Oulaisista.

Liiton vuoden 2011 toiminnassa keskeistä on mm. kuntaliitoksista johtuvien kotiseututoimintaan vaikuttavien muutosten seuraaminen ja niihin vaikuttaminen.

Suomen Kotiseutuliitto edistää monimuotoista suomalaista kulttuuria ja paikalliskulttuurien arvostusta, kehittää ja tukee kotiseututyötä sekä palvelee jäseniään kotiseututyön etujärjestönä ja keskuselimenä. Liiton jäsenenä on 646 kaupunki-, kaupunginosa- ja kotiseutuyhdistystä ja alueellista järjestöä sekä 117 kuntaa ja kaikki maakuntaliitot.