Paikallistapahtumat jatkossa Euroopan kulttuuriympäristöpäivien kalenteriin

31.8.2021 Tiedote

Kotiseutuliitto luopuu jäsentensä paikallisten tapahtumien ilmoittamisesta omassa nettisivujen tapahtumakalenterissaan www.kotiseutuliitto.fi/tapahtumat. Tapahtumia on ilmoitettu kalenteriin harvakseltaan, eikä valtakunnallinen sivusto tarjoa kovin hyvää näkyvyyttä paikallisille tapahtumille.

Liiton kalenterin sijaan tapahtumailmoitukset kehotetaan lähettämään jatkossa Euroopan kulttuuriympäristöpäivien kalenteriin Kulttuuriymparistomme.fi-sivustolla, jonka avulla tapahtumalle on mahdollista saada laajaa huomiota. Päiviä vietetään syyskuun toisella viikolla, mutta myös muuna ajankohtana järjestettävät kulttuuriperintöön ja kulttuuriympäristöön liittyvät tapahtumat voi ilmoittaa mukaan kalenteriin ja kulttuuriympäristöpäivien ohjelmistoon.

Lisäksi myös esimerkiksi monet kunnat ylläpitävät paikallisia tapahtumakalentereita, joihin omia paikallisia tapahtumia kannattaa ilmoittaa.

Jos käytössänne on Facebook-sivusto, palvelun Tapahtuma-/Event-sivu tarjoaa monesti hyvää näkyvyyttä ja mahdollistaa muillekin helpon tavan vinkata tapahtumasta eteenpäin tutuille.

Euroopan kulttuuriympäristöpäivien tapahtumakalenteri

www.kulttuuriymparistomme.fi/fi-FI/Ajankohtaista/Tapahtumat/Ehdota_uutta_tapahtumaa

Euroopan kulttuuriympäristöpäivät