Moninaisuus on mahdollisuus – Kotiseutuliitto tarjoaa kaikille avoimia moninaisuuskoulutuksia

29.2.2024 Uutinen

Oletko koskaan pysähtynyt pohtimaan, miten elinympäristösi moninaisuus vaikuttaa omassa arjessasi? Moninaisuudesta keskustellaan juuri nyt paljon. Mistä niissä keskusteluissa oikeastaan on kyse ja miksi ne ovat tärkeitä?

Suomen Kotiseutuliitto tarjoaa moninaisuuskoulutuksia kevään aikana neljän maakunnallisen kokouksen yhteydessä alueen kulttuuri- ja järjestökentän toimijoille, alueen kotiseutuväelle sekä kaikille asiasta kiinnostuneille. Koulutuksessa moninaisuusasiantuntija Martina Marti johdattelee moninaisuuden ja yhdenvertaisuuden aihepiiriin ja tarjoaa keinoja oman moninaisuusosaamisen kehittämiseen – niin omassa elinympäristössä, ammatissa, kotiseututyössä kuin henkilökohtaisessa elämässä. Yhdessä koulutukseen osallistujien kanssa hän avaa moninaisen yhteiskunnan arvoja ja näyttää, miten jokainen voi huomioida moninaisuutta omassa toiminnassaan.

Moninaisuus on mahdollisuus -koulutukset on tarkoitettu maakuntien kulttuuri- ja järjestökentän toimijoille, alueen kotiseutuväelle sekä kaikille asiasta kiinnostuneille. Koulutukset ovat ilmaisia.

Lähikoulutukset neljällä paikkakunnalla

Lähikoulutuksia järjestetään seuraavasti:

Turku, torstai 21.3. kello 13.00–15.30. Paikkana Varsinais-Suomen liiton tilat, Linnankatu 52b. Ilmoittaudu mukaan Turun koulutukseen 13.3. mennessä tästä linkistä.

Vaasa, torstai 11.4. kello 13.30–15.30. Paikkana Pohjanmaan museon auditorio, Museokatu 3. Ilmoittaudu mukaan Vaasan koulutukseen 4.4. mennessä tästä linkistä.

Hämeenlinna, keskiviikko 17.4. kello 13.00–15.00. Paikkana Raatihuone, Suuri Salonki, Raatihuoneenkatu 15. Ilmoittaudu Hämeenlinnan koulutukseen 8.4. mennessä tästä linkistä.

Lahti, keskiviikko 24.4. kello 13.00-15.39. Paikkana Päijät-Hämeen liiton toimisto, Hämeenkatu 9A. Ilmoittaudu Lahden koulutukseen 16.4. mennessä tästä linkistä.

Koulutusten jälkeen tarjoamme kakkukahvit 75-vuotiaan Suomen Kotiseutuliiton kunniaksi.

Koulutus on osa Kotiseutuliiton Mestarit & kisällit -hanketta

Mestarit & kisällit -toiminta on ylisukupolvista kulttuuriperintötyötä. Tällä hetkellä toiminnassa on moninaisuuden pilottihanke ja ryhmätoimintaa toteutetaan yhdessä Suomen monikulttuurisimmista kaupungeista, Vantaalla.

Osana koulutuksia järjestetään myös mm. etäkahvituokioita. Koulutukset ovat osa pilottihanketta ja sitä tukee Alfred Kordelinin säätiö.

Lue lisää kouluttajasta: https://www.kulttuuriakaikille.fi/monianisuusagentit_martina_marti

Lue lisää mestarit & kisällit -hankkeesta: https://kotiseutuliitto.fi/toiminta/hankkeet/mestarit-ja-kisallit/