Mikkeliläisestä Kirsti Kovasesta Kotiseutuliiton hallituksen varapuheenjohtaja

30.1.2023 Uutinen
Kirsti Kovanen.
Kirsti Kovanen 2023. Kuva: Anna-Maija Halme.

Mikkeliläinen Kirsti Kovanen on valittu Suomen Kotiseutuliiton hallituksen varapuheenjohtajaksi.

Kirsti Kovanen on toiminut merkittävissä kulttuuriperintöalan tehtävissä, mm. kansainvälisen Icomoksen pääsihteerinä. Icomos on rakennussuojelun ja kulttuuriympäristöjen vaalimisen maailmanlaajuinen asiantuntijajärjestö.

Kovanen on tehnyt lisäksi pitkän työuran Etelä-Savon ely-keskuksessa ja Etelä-Savon maakuntaliitossa. Hän on valmistunut arkkitehdiksi Teknillisestä korkeakoulusta ja taiteen maisteriksi Yorkin yliopistosta.

”Kotiseututyön kenttä on muuttumassa nyt, kun kaavoituksen toimintatapoja säädetään ja kestävästä kehityksestä on tullut ainoa vaihtoehto. Kulttuuriperintöä ymmärretään entistä syvällisemmin. Yhdessä tekemisen onni ja ilo ovat kotiseutuväen ehdottomia vahvuuksia tässä työssä”, Kovanen sanoo.

Kovanen aloitti Kotiseutuliiton hallituksessa vuoden 2019 alussa.