Maksuton eMuseo-koulutus Tampereella – ilmoittaudu mukaan

19.9.2019 Uutinen

Tampereella järjestetään maksuton koulutus Suomen Kotiseutuliiton eMuseo-mobiiliopastepalvelusta tiistaina 12. marraskuuta. eMuseo-koulutus on ilmainen, mukaan mahtuu 16 ensiksi ilmoittautunutta.

eMuseo – koe paikallismuseo mobiilisti

eMuseo-mobiiliopastepalvelun avulla museo-opas on aina käytettävissä. eMuseo-palvelu on oppaan apuna ja museovieraiden käytettävissä heidän omilla älypuhelimillaan ja muilla mobiililaitteillaan myös museon ollessa kiinni. Palvelun avulla museoon voi tutustua etukäteen tai palata tunnelmiin kotisohvalta. Palvelu on helppokäyttöinen ja museot voivat tehdä helposti itse mobiilioppaita museostaan ja sen ympäristöstä.

Kotiseutuliitto järjestää maksuttoman koulutuksen eMuseo-palveluun Tampereella tiistaina 12. marraskuuta yhteistyössä Pirkanmaan maakuntamuseon ja ohjelmiston suunnitelleen Momeon kanssa. Koulutus on avoin kaikille Kotiseutuliiton jäsenille sekä eMuseo-palvelun käyttäjille ja sellaisiksi aikoville.

Palvelun myötä osoitteeseen www.emuseo.fi syntyy satojen paikallismuseoiden opastuksista koostuva moderni ja interaktiivinen sivusto, joka tuo maamme paikallismuseot kaikkien ulottuville.

OHJELMA
Maksuton koulutus 12.11. Tampereella
Kokoustila 2, Museokeskus Vapriikki, os. Alaverstaanraitti 5, 33101 Tampere

klo 10-12 eMuseo-palvelun esittely
Tervetuloa tutustumaan palveluun! Kouluttajat esittelevät eMuseo-palvelua.

klo 12-13 Lounastauko / Omakustanteinen lounas

klo 13-16 Työpaja: Tee ja julkaise oma mobiiliopastus!
Iltapäivän työpajassa osallistujat pääsevät luomaan ensimmäisen mobiiliopasteensa. Ota mukaan kannettava tietokone sekä kuvia ja tekstiä oman opastuksen pohjaksi. eMuseo-opas on päivän päätteeksi julkaisuvalmis!

PÄIVITYS: Koulutus on täynnä, voit ilmoittautua jonoon alla olevalla lomakkeella.

Ilmoittaudu mukaan tällä lomakkeella

Koulutukseen otetaan ilmoittautumisjärjestyksessä max 2 osallistujaa / museo, mukaan mahtuu 16 ensiksi ilmoittautunutta. Ilmoittaudu mahdollisimman pian, viimeistään viikkoa ennen tilaisuutta. Koulutus on avoin kaikille Kotiseutuliiton jäsenille sekä eMuseo-palvelun käyttäjille.

Koulutus on maksuton. eMuseo-palvelun vuosimaksu (sisältää ylläpidon, tuen ja kehityksen):
Kotiseutuliiton jäsenet 80 € + alv. Muut museot 120 € + alv

Marraskuussa Tampereella järjestetään myös koulutus paikallismuseonhoitajille. Pirkanmaan paikallimuseonhoitajien koulutuksen ilmoittautuminen avataan lähiaikoina.

Lisätietoja: Suunnittelija Jonina Vaahtolammi, Suomen Kotiseutuliitto, jonina.vaahtolammi@kotiseutuliitto.fi, puh. 09-612 63229