Maakuntien parhaat kotiseututeot esiin

1.3.2024 Uutinen

Kotiseutuliiton juhlavuoden kunniaksi vuonna 2024 etsitään ja palkitaan vuoden kotiseututeko jokaisesta maakunnasta. Mitä juuri teidän maakunnassanne tapahtuu, mikä asia tai kuka pitäisi huomioida Maakunnallinen kotiseututeko -palkinnolla? Nyt on aika ehdottaa!

Maakunnallisia kotiseututekoja voivat ehdottaa liiton jäsenet omista maakunnistaan. Palkinnon voi saada esimerkiksi vaikuttava hanke, ansioitunut henkilö, uusi tapahtumaidea tai loistava toimintakonsepti. Palkitaanko tällä kertaa julkaisu, merkittävän rakennuksen kunnostus tai muu monimuotoista kotiseututyötä positiivisella tavalla näkyväksi tehnyt projekti – te tiedätte parhaiten, mikä teidän maakunnastanne kannattaa nostaa esille. Palkittavan tahon ei tarvitse olla Suomen Kotiseutuliiton jäsen.

Ehdotukset voi jättää tällä lomakkeella viimeistään 30. huhtikuuta: https://link.webropolsurveys.com/S/61C9C8A274012B9F

Jäsenet äänestävät maakuntien parhaat

Huhtikuun loppuun mennessä saapuneiden ehdotusten joukosta esiraati poimii kärkiehdotukset kaikista maakunnista, ja maakunnallisia voittajia pääsevät äänestämään maakuntien jäsenet. Äänestys on auki kesän ajan. Maakunnalliset voittajat palkitaan Valtakunnallisten kotiseutupäivien yhteydessä elo-syyskuun vaihteessa Vantaalla.

Kotiseutuliitto on palkinnut eri vuosina Vuoden kotiseututekoja. Palkinnon on voinut saada esimerkiksi hanke, henkilö, tapahtuma tai toimintakonsepti. Vuoden 2024 Maakunnallisten kotiseututekojen palkitseminen on osa Kotiseutuliiton 75-vuotisjuhlavuoden ohjelmaa.

Lue lisää Vuoden kotiseututeoista: