Liisa Lohtanderille Kotiseutuliiton kultainen ansiomerkki

14.12.2020 Uutinen
Liisa Lohtander. Kuva: Anna-Maija Halme.

Suomen Kotiseutuliiton hallitus on myöntänyt kultaisen ansiomerkin liiton pitkäaikaiselle järjestöpäällikölle, Liisa Lohtanderille, joka on siirtymässä uusiin tehtäviin. Lohtander on ollut liiton palvelukessa vuodesta 2009.

Perusteluissa todetaan, että hän “on merkittävästi ollut kehittämässä Kotiseutuliittoa entistä paremmin jäsenistöä palvelevaksi. Kotiseutuliiton jäsenmäärä on kasvanut ja jäsenten tyytyväisyys liiton toimintaan on parantunut hänen kaudellaan järjestöpäällikkönä. Hän on vaikuttanut myös erityisen näkyvästi Euroopan kulttuuriympäristöpäivien verkostossa sekä Euroopassa että kotimaassa”.

Riitta Vanhatalo luovutti ansiomerkin Liisa Lohtanderille joulukuussa 2020. Kuva: Anna-Maija Halme.

Suomen Kotiseutuliiton kultainen ansiomerkki voidaan luovuttaa henkilölle, joka on osallistunut kotiseututyöhön ja järjestötoimintaan pitkään ja ansiokkaasti. Edellyttää käytännössä vähintään 20 vuoden osallistumista tai muita ansioita, jotka voivat olla myös yksittäisiä erittäin merkittäviä tekoja kotiseututyön tai järjestötoiminnan hyväksi.

Liisa Lohtanderin jäähyväisblogikirjoitus:

Jokaisen oma on kaikkien yhteinen