Kulttuuriperintöstrategian työstäminen alkaa – tule mukaan webinaariin

21.4.2021 Uutinen

Suomelle valmistellaan maamme ensimmäinen kulttuuriperintöstrategia vuosina 2021–2022. Strategiatyön aikana järjestetään webinaareja ja työpajoja, joissa pääsee kuulemaan työn etenemisestä ja osallistumaan sen sisältöjen työstämiseen.

Työn tavoitteena on laatia valtioneuvoston periaatepäätös vuoteen 2030 ulottuvaksi kulttuuriperintöstrategiaksi, jossa kulttuuriperintö on voimavara tulevaisuuden kestäville ratkaisuille yhteiskunnan kaikilla osa-alueilla. Strategian valmistelusta linjataan nykyisessä hallitusohjelmassa.

Tule mukaan opetus- ja kulttuuriministeriön järjestämään kaikille avoimeen Kulttuuriperintöstrategia 2030 – Taustaselvityksestä kohti teemojen valintaa -webinaariin 5.5.2021 klo 12.30–14.30. Webinaarissa kuulet lisää työstä ja sen painopisteistä sekä pääset tuomaan esille sinulle tärkeitä näkökulmia.

Webinaari Kotiseutuliiton tapahtumakalenterissa: https://kotiseutuliitto.fi/tapahtuma/webinaari-kulttuuriperintostrategia-2030-taustaselvityksesta-kohti-teemojen-valintaa/

Ilmoittaudu mukaan viimeistään 3.5. TÄSTÄ LINKISTÄ.

Ilmoittautuneille lähetetään osallistumislinkki ennen tilaisuutta.

Webinaareja ja työpajoja

Keväällä ja alkukesällä on tulossa lisää teemoitettuja työpajoja kulttuuriperintöstrategian työstämiseksi. Ajankohdat ovat seuraavat:

• 11.5. teematyöpaja osana Matkailu ja aineeton kulttuuriperintö -työpajaa
  • 20.5. teematyöpaja
  • 26.5. teematyöpaja osana Museopäiviä
  • 16.6. webinaari Strategiatyön osallistavat toimet ja syksyn teematyöpajat

Seuraa tiedotusta ja tapahtumakalenteria.

Linkki opetus- ja kulttuuriministeriön kulttuuriperintöstrategian sivuille: https://minedu.fi/kulttuuriperintostrategia