Kotiseutupostin 2/2023 teemana on sähköinen kotiseuturakkaus

30.5.2023 Uutinen

Kotiseutuposti 2/2023 on ilmestynyt ja luettavissa sivulla www.kotiseutuposti.fi. Lehden teemaotsikkona on Sähköinen kotiseuturakkaus, ja kerromme siinä digitaalisen kotiseututyön muodoista.

Marita Suontausta kertoo maakunnallisesta ruokaperinteestä ammentavasta digikeittokirjasta, joka sai alkunsa TikTokista. Jaana Kataja kertoo Googlen Haminan datayksikön rahoittamasta Vellamo-kanavasta.

Saamme myös tietää, mitä sähköinen kotiseutu tarkoittaa tutkimusjohtaja Sulevi Riukulehdolle ja miten tietokoneella pelaaminen ja nettipankissa käyminen liittyvät siihen. Entä pelottaako ajatus siitä, että jäämme maallisen vaelluksemme jälkeen kummittelemaan digitaalisena kaksosena virtuaalikotiseudullemme? Pöö!

Ilmoittautuminen Kotkan Valtakunnallisille kotiseutupäiville on alkanut. Sen kunniaksi Kotka ja Kymenlaakso ovat toinen lehden teema ja vilahtelevat yhdellä sun toisella lehden sivulla.

Omakulman on kirjoittanut Suomen Kulttuuriperintökasvatuksen seuran vielä tuore toiminnanjohtaja Eeva Astala.

Syksyllä ilmestyvän Kotiseutupostin teemaotsikkona on Kulmien tarina. Vinkatkaa siis toimitukseemme kotiseutujenne tarinoiden laatimisen hienoista ja osallistavista luomisprosesseista Anna-Maija Halmeelle osoitteeseen etunimi.sukunimi @kotiseutuliitto.fi!