Kotiseutuposti 4/2022 kertoo kotikulmien esittelystä asukkaille

12.12.2022 Uutinen

Lue maksutta netissä: www.kotiseutuposti.fi.

Vuoden viimeinen Kotiseutuposti on ilmestynyt ja vapaasti luettavissa netissä.

Lehdessä kerrotaan kotikulmien esittelystä erityisesti uusille asukkaille, mallina Järvenpää ja Keiteleen kuntakummitoiminta.

Omakulman kirjoitti Hannu Marttila Kotkasta, jossa vietetään ensi syksynä Valtakunnallisia kotiseutupäiviä. Hän kertoo, kuinka savolaismiehestä tuli kotkalainen ja peräti Kotka-seuran puheenjohtaja. Usein palavimmin kotiseutuaan rakastaa juuri muualta muuttanut, joka on valinnut paikan kotiseudukseen.

Parhaat mallit jakoon -sarjassa Tuija Ahola kertoo käsitöitä ja kirjallisuutta oivallisesti yhdistävästä Käki-kerhosta.

Kannessa juhlitaan Kotiseutuliiton Mestarit ja kisällit -hankkeen saamaa Euroopan kulttuuriperintöpalkintoa Prahan valtionoopperassa. Samalla kertaa palkittiin Kansallismuseon ja Siidan yhteishanke saamelaisesineiden palauttamiseksi saamelaisille.

Seuraavan lehden teemana on yhteistyö. Jos sinulla on tiedossasi ansiokas kotiseutuyhteistyön malli, vinkkaathan siitä toimitukseemme osoitteella anna-maija.halme@kotiseutuliitto.fi.

Mukavia lukuhetkiä!