Kotiseutuposti 3/2020 pureutuu taloudelliseen kestävyyteen ja koronakriisiin

14.9.2020 Uutinen

Kotiseutupostin 3/2020Kotiseutupostin 3/2020 kansi. teemana on kestävä talous. Millä tavalla kotiseututyö liittyy taloudelliseen kestävyyteen – entä rakennusperintö? Vaikka millä! Kotiseututyö pitää monella tavalla yllä seutujen elinvoimaisuutta ja rakennusperinnön vaaliminen on kestävää taloutta.  Vapaaehtoistoiminnalla on sinänsä iso taloudellinen merkitys, kuten Jukka Hoffrén kolumnissaan toteaa. Se muodostaa 1,5 prosenttia kansantaloudestamme, ja merkityksellisellä tekemisellä on lisäksi iso merkitys ihmisten omalle hyvinvoinnille.

Lehdessä kerrotaan lisäksi mm. koronan vaikutuksista kotiseututyöhön ja yhdistysten ratkaisukeinoista kriisin aiheuttamien vahinkojen minimoimiseksi.

Luomme jälleen ihailevia katseita 400-vuotiaaseen Kokkolaan, jossa vietämme Valtakunnallisia kotiseutupäiviä 20. – 21. marraskuuta. Kerromme myös liiton uudesta Rakkaudesta kotiseutuun -strategiasta, joka ulottuu vuoteen 2030.

Kotiseutujunnut-sarjassa tutkimme Jämijärvi-Seuran esimerkillistä toimintaa. Ja vinkatkaa te lukijatkin meille kotiseutuyhdistyksistä, joissa on paljon nuoria mukana! Osoite on anna-maija.halme@kotiseutuliitto.fi.

Näistä ja monesta muusta kotiseutu- ja kulttuuriperintötyön ajankohtaisesta asiasta voit lukea lehden sivuilta.

Kotiseutuposti