Kotiseutuposti 2/2020 paneutuu kulttuurin kestävyyteen

22.5.2020 Uutinen

Kotiseutupostin 2/2020 kansikuva on rannalta Lauttasaaresta tekstillä Lauttasaari -paratiisi Helsingissä

Lue osoitteessa kotiseutuposti.fi

Kotiseutupostin 2/2020 teemana on kestävä kulttuuri, osana kestävän kehityksen vuositeemaa.

Lue mm. Katriina Siivosen kolumni kulttuurisen kestävyyden eri ulottuvuuksista, Matti Hakamäen juttu kaustislaisen musiikkiperinteen opettavaisesta hakuprosessista Unescon aineettoman kulttuuriperinnön kohteeksi, Helena Anttiroiko-Mehtälän juttu Topeliuksen henkisestä perinnöstä ja Kristiina Syrjäsuon Omakulma-juttu vanhojen talojen merkityksestä kotiseudun viihtyisyydelle.

Janne Vilkuna on kirjoittanut Kotiseutuliiton huomionosoituksista kautta aikojen. Tänä keväänä ansiomerkkejä on haettu erittäin vilkkaasti. Jutun ohessa on ohjeet merkkien hakemiselle ja tilaamiselle.

Kotiseutujunnut-sarjan kohteena on Latokaski-seura, joka on onnistunut keventämään kaupunginosayhdistyksessä toimivien talkootaakkaa – nuorten avulla.

Kuten kansikin kertoo, tutustumme myös paratiisimaiseen ja yhteisölliseen Lauttasaareen, joka valittiin juuri Vuoden kaupunginosaksi.

Näistä ja monesta muusta kotiseutu- ja kulttuuriperintötyön ajankohtaisesta asiasta voit lukea lehden sivuilta.

Mukavia lukuhetkiä tavanomaista tuhdimman kotiseutupaketin parissa!

Kotiseutuposti