Kotiseutuliitto lahjoitti juhlavuonna 5000 euroa Kotiseudulle-keräykseen

5.2.2020 Uutinen

Suomen Kotiseutuliiton hallitus päätti liiton 70-vuotisjuhlavuoden päättyessä vuoden vaihteessa  lahjoittaa 5 000 euroa Kotiseudulle-keräykseen.

”Lahjoituksella liitto haluaa olla tukemassa omalta osaltaan paikallista kotiseututyötä, johon keräysvarat apurahoina kohdistetaan”, Kotiseutuliiton toiminnanjohtaja Riitta Vanhatalo kertoo.

Kotiseudulle-keräyksen missiona on suomalaisen identiteetin ja paikallisen kotiseututyön tukeminen. Kotiseuduilla tapahtuu isoja muutoksia.  Samaan aikaan kotiseutuhenki on uudessa kasvussa. Kotiseutusuhdetta vaalitaan monin tavoin, ja kotiseututyön muodot uudistuvat. Kriteerinä tuettaville kohteille on, että ne luovat jotain sellaista uutta, jota ei ilman rahoitusta olisi mahdollista toteuttaa.

Kotiseudulle-keräyksen lahjoitukset ovat nyt yhteensä 30 448 euroa.

Lisätietoja: www.kotiseudulle.fi

Kotiseudulle-keräys