Kotiseutuliiton järjestöpäälliköksi FM Marika Punamäki

18.12.2020 Uutinen
Rintakuva Punamäestä.
Marika Punamäki.

Suomen Kotiseutuliiton uudeksi järjestöpäälliköksi on valittu FM Marika Punamäki. Hän aloittaa tehtävässä 25.1.2021. Järjestöpäällikön tehtävään oli yhteensä 47 hakijaa.

Marika Punamäki on työskennellyt Kotiseutuliitossa Kaikilla on oikeus kotiseutuun -hankkeen koordinaattorina sekä kulttuurisesti moninaisen kotiseututyön selvityshankkeessa ja Yhdistykset ja kunnat kulttuurikumppaneina -hankkeessa. Aiemmin hän on työskennellyt Suomen Pelastusalan Keskusjärjestössä, Suomen Partiolaisissa, Mikkelin ammattikorkeakoulussa ja erilaisissa hankkeissa. Koulutukseltaan hän on FM pääaineena maantiede, yhteisöpedagogi YAMK ja ammatillinen opettaja.

Uuden järjestöpäällikön ajatuksia valinnan jälkeen

Millä mielin aloitat Kotiseutuliiton järjestöpäällikkönä?

“Aloitan uudessa tehtävässä innostunein ja uteliain mielin! On kiva päästä oppimaan uutta. Näkökulma kattaa laajan sektorin kotiseututyöstä ja tarkentuu juuri jäsenkenttään – taatusti antoisaa.”

Mitä ajattelet yhteistyöstä Kotiseutuliiton jäsenten kanssa?

“Yhteistyö jäsenten kanssa on mahdollisuus todelliseen syväsukellukseen kotiseututoimintaan kaikessa moninaisuudessaan. Odotan hyvää vuorovaikutusta ja sitä, että kentän ääni kuuluu edelleen vahvana liiton toiminnassa ja suuntaa kotiseutuliikettä eteenpäin.”