Korjausklinikan tapahtumista tietoa ja neuvoja korjausrakentamiseen – tervetuloa Heinolan WPK-talolle 14. maaliskuuta!

3.3.2020 Uutinen

Vanhan rakennuskannan korjaajat kaipaavat korjaamisen tueksi tietoa ja neuvoja. Korjausklinikka-hankkeen tapahtumissa on tarjolla ajankohtaista korjaustietoa ja asiantuntevia neuvoja omaan korjaushankkeeseen. Ensimmäinen tapahtuma järjestetään Heinolan WPK-talolla 14. maaliskuuta klo 12-15.

Heinolan WPK-talo (1891) sijaitsee puutalokorttelissa Kansallisen kaupunkipuiston kupeessa. Korjausklinikka: korjaustarveselvitys ja kestävä korjaaminen -tapahtumassa 14. maaliskuuta asiantuntijat kertovat kestävästä korjaamisesta, korjaustarveselvityksistä sekä seurantalojen kiinnostavasta kulttuurihistoriasta. Esitysten jälkeen on mahdollisuus seurata, kun rakennuskonservaattori Niko Palonen tutkii WPK-taloa korjaustarveselvitystä varten.

Tapahtuman korjausklinikalla on mahdollisuus kysyä ja keskustella omista korjauskohteista asiantuntijoiden kanssa. Kysymyksiin vastaamassa arkkitehdit Eeva Aarrevaara ja Lasse Majuri, korjausrakentamisen asiantuntija Anssi Malinen sekä rakennuskonservaattori Niko Palonen. Tapahtuma on maksuton.

Korjausklinikka – Kestävän rakentamiskulttuurin maaseutu -hanke edistää maaseudun ja taajamien kestävän kehityksen ja kulttuuriperinnön huomioivaa korjaus- ja täydennysrakentamista sekä tukee alan elinkeinojen uudistumista. Hankkeen tapahtumissa kuullaan kestävästä korjaamisesta sen eri vaiheissa ja neuvotaan korjausrakentamisessa. Vinkkejä korjaamisen tietolähteistä, tapahtumista ja kursseista jaetaan myös kaikille avoimessa Facebook-ryhmässä, tervetuloa seuraamaan.

Hankkeen toteuttavat LAB-ammattikorkeakoulu ja Suomen Kotiseutuliitto, Hämeen ELY-keskuksen Maaseuturahaston avustuksella.

Lisätietoja:
projektipäällikkö Reetta Nousiainen, reetta.nousiainen@lab.fi, puh. 044 7085071 tai
suunnittelija Jonina Vaahtolammi, jonina.vaahtolammi@kotiseutuliitto.fi, puh. 09-612 63229

• Tapahtuman ohjelma ja ilmoittautuminen: Korjausklinikka: korjaustarveselvitys ja kestävä korjaaminen
• Seuraa ryhmää: Korjausklinikka – ryhmä kestävästä rakentamiskulttuurista kiinnostuneille
• Lue lisää LABin verkkosivuilta: https://lab.fi/fi/projekti/korjausklinikka