Kalle Nikander aloitti Kotiseutuliiton järjestöassistenttina

17.9.2020 Uutinen
Kalle Nikander työpöytänsä ääressä.
Kalle Nikander valmiina vastaanottamaan jäsenistön yhteydenottoja. Kuva: Anna-Maija Halme.

Kalle Nikander aloitti tällä viikolla työnsä Kotiseutuliiton uutena järjestöassistenttina. Järjestöassistentti on monella tavalla liiton kasvot jäsenistön suuntaan.

“Olen iloinen saadessani aloittaa Kotiseutuliiton uutena järjestöassistenttina ja odotan innolla yhteistyötä jäsenistön, uusien työkavereiden sekä kaikkien muiden kanssa, joita työssäni tulen kohtaamaan”, Nikander sanoo.

Nikander on  kotoisin Varsinais-Suomesta Halikon Salaisista, joka on nykyään osa Salon kaupunkia. Mediatutkimuksen opintonsa hän suoritti Turun yliopistossa.

Suurimman osan aikuisiästään hän on asunut Turussa. Nyt työt ovat johdattaneet hänet Uudellemaalle, pääkaupunkiseudun laitamille.

“Innolla alan luomaan suhdetta uuteen kotiseutuuni, vaikka varmasti jatkossakin ylläpidän yhteyttäni Varsinais-Suomeen”, hän kertoo.

Yhdistysihminen itsekin

“Olen ollut yhdistystoiminnassa mukana opiskeluajoista lähtien, ja olen löytänyt yhdistysmaailmasta itselleni oman alan. Nyt minun osaltani päättynyt Suomen Majakkaseuran majakkasihteerin tehtävä oli minulle erityinen suunnannäyttäjä.  Tehtävät Majakkaseuran ainoana työntekijänä antoivat minulle erinomaisen kokonaiskuvan siitä, mitä järjestötyö ja -hallinto voi pitää sisällään.”

“Tulen siis jatkossa hyödyntämään matkan varrella keräämiäni oppeja Kotiseutuliiton järjestöassistentin tehtävissä ja varmasti myös oppimaan valtavasti kaikenlaista uutta”, Nikander toteaa.

Järjestöassistentin paikkaa haki kaikkiaan 164 henkilöä.

Kalle Nikanderin tehtäviä Kotiseutuliitossa:

• jäsenrekisterin ylläpito ja jäsenmaksujen laskutus ja seuranta
  • muut hallinnon tehtävät (mm. kokousaineistojen koonti, osoitteistojen hallinta, arkiston hoito)
  • taloushallinnon avustavat tehtävät
  • tapahtumien järjestäminen