Jonina Vaahtolammi palasi Kotiseutuliiton kulttuuriperintötöihin

16.1.2024 Uutinen
Jonina Vaahtolammi ja Riina Koivisto Kotiseutuliiton ovella Kalevankadulla Helsingissä. Kuva: Anna-Maija Halme.

Kotiseutuliiton hankkeita tekevässä henkilöstössä on tapahtunut vuodenvaihteessa muutoksia. Jonina Vaahtolammi palasi työvapaalta muun muassa Euroopan kulttuuriympäristöpäivien ja liiton juhlavuoden toteuttamisen pariin. Riina Koivisto puolestaan jatkaa Mestarit & kisällit -toiminnan sekä seurantalojen korjausavustusten parissa.

Vaahtolammi työskenteli vapaansa aikana Museovirastossa muun muassa museoalan kehittämisen ja paikallismuseoiden hankeavustusten parissa. Vuoden alusta alkaen Vaahtolammi toimii jälleen Kotiseutuliitossa Euroopan kulttuuriympäristöpäivien koordinaattorina sekä liiton 75-vuotisjuhlavuoden tapahtumien parissa. Vaahtolammi osallistuu myös kotiseutuarkistoihin ja paikallismuseoihin liittyviin hankkeisiin.

”Mukava palata jälleen Kotiseutuliittoon kiinnostavien hankkeiden ja kulttuuriperintötyön pariin. Viime vuosien kokemuksia kehittämisen, kulttuuriperinnön ja paikallismuseoiden parissa on innostavaa päästä hyödyntämään liiton toiminnassa”, Vaahtolammi toteaa.

Mestarit & kisällit -toiminnassa jatkuu monikulttuurisen toiminnan pilotointi. Koivisto on mukana myös seurantalotyössä ja siellä enimmäkseen selvitysten käsittelyssä.

”Mestarit & kisällit -toiminnassa on tulossa keväällä koulutuksia, joihin toivottavasti jäsenet osallistuvat innokkaasti”, Koivisto vinkkaa.