Järjestöassistentin sijaisena aloittanut Satu Sandström peukuttaa paikallistoimintaa

23.8.2021 Uutinen
Satu Sandström. Kuva Marika Punamäki.

Satu Sandström on aloittanut Kotiseutuliiton määräaikaisena järjestöassistenttina.  Hän tuli tuuraamaan Kalle Nikanderia, joka siirtyi hoitamaan hankesihteeri-tiedottajan tehtäviä tilapäisesti  seurantalohankkeiden parissa.

”Odotan mielenkiinnolla, mitä syksy tuo tullessaan. Tuntuu innostavalta solahtaa uusiin työtehtäviin, oppia tuntemaan uudet työkaverit ja Kotiseutuliiton jäsenistöä ympäri Suomea. Kotiseututyö on mielestäni tärkeää ja ehkä ajankohtaisempaa kuin koskaan”, Sandström sanoo.

“Pandemian aikana ihmiset ovat löytäneet juurilleen etätyön yleistyttyä tai ovat ehkä innostuneet perinnetaloista tai mökkeilystä, luonnosta tai puutarhanhoidosta. Tai osalle seudun kulttuurihistoria on avautunut uudella lailla kotimaan matkailun myötä. Nämä ovat itsellenikin tärkeitä ja voimaannuttavia asioita.”

Sandström on kotoisin Helsingistä. Hän on toiminut pitkään kielipalvelualalla niin suomalaisten kuin ulkomaisten freelancekääntäjien rekrytoijana. Tämä on lisännyt hänen ymmärrystään monikulttuurisesta maailmasta.  Taustalla hänellä ovat markkinoinnin ja viestinnän tutkinnot. Myös valtakunnallinen järjestötyö, paikallisyhdistykset ja aktiivinen vapaaehtoinen yhdessä tekeminen ovat hänelle tuttua.

”Viestintä ja markkinointi, asiakaspalvelu ja ihmisten auttaminen ovat aina jollain tapaa kulkeneet mukana kaikessa tekemisessäni, opiskeluajoista saakka”, Sandström sanoo.