Integration 2020 -tapahtumassa mukana kulttuurisesti moninainen kotiseututyö

11.11.2020 Uutinen

Kotouttamisen parhaiden käytäntöjen jakamista, verkostojen vahvistamista ja tuoreinta tutkimustietoa – niistä on tapahtuma tehty. Kotiseutuliiton virtuaaliständillä kerrotaan kulttuurisesti moninaisesta kotiseututyöstä.

25.-26.11.2020 järjestettävä kotoutumistoimijoiden valtakunnallinen tapahtuma toteuttettiin ensimmäisen kerran kaksi vuotta sitten. Tällä kertaa tilaisuus pidetään kokonaan verkossa. Pääohjelman ja eri teemoja painottavien ohjelmakaistojen lisäksi tapahtumassa on mm. keskusteluryhmiä ja virtuaalinen näyttelytila.

Monenlaisia toimijoita

Integration 2020 -tapahtuma on suunnattu monenlaisille kotoutumisen toimijoille: viranomaisille ja järjestöjen edustajille, tutkijoille ja oppilaitoksille, päättäjille ja yrittäjille. Mukaan voivat ilmoittautua kaikki kotoutumisteemoista kiinnostuneet. Ilmoittautuminen onnistuu tapahtuman verkkosivujen kautta viimeistään 16.11.

Työ- ja elinkeinoministeriön alaisen kotouttamisen osaamiskeskuksen lisäksi tapahtumaa on järjestämässä suuri joukko viranomais-, kunta- ja järjestötoimijoita. Integration-tapahtumista on tarkoitus rakentaa joka toinen vuosi toteutettava kotoutumisen ja kotoutumisen kumppanuusohjelman päätapahtuma.

Kulttuurisesti moninainen kotiseututyö esittelypisteellä

Tapahtuman näyttelytilaan on valittu 30 näytteilleasettajaa kertomaan omasta toiminnastaan kotoutumisen parissa. Kotiseutuliiton virtuaaliständillä esillä on kulttuurisesti moninainen kotiseututyö.

Kulttuurinen moninaisuus ja kaikkien kotiseutu ovat edelleen keskeisesti mukana Kotiseutuliiton tulevien vuosien toimintastrategiassa. Nyt onkin erinomainen tilaisuus kertoa toiminnastamme ja löytää uusia kumppaneita kotoutumisen kentältä!

Lue lisää ja ilmoittaudu tapahtumaan: integration2020.fi